نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 02:12

قسام: العصف المأکول یکی از قدرتمندترین نبردهای مقاومت بود

گردان های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که مقاومت با وجود محاصره همه جانبه، اقدام به ساخت سلاح کرده و برای دفاع از ملت و مقدسات خود از همه چی گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که عملیات نفوذ به خطوط پشتی دشمن و رویارویی با اشغالگران از نقطه صفر در جریان نبرد العصف المأکول نقطه تحولی مهم و مرحله‌ای از مراحل قهرمانی‌های این گردان‌ها بود.

این بیانیه می‌افزاید که نبرد «العصف المأکول» از جمله طولانی‌ترین و قدرتمندترین نبردهای مقاومت با اشغالگران اسرائیلی بود و ثابت کرد که مقاومت با وجود محاصره همه جانبه چگونه قدرت گرفته و اقدام به ساخت سلاح کرده و برای دفاع از ملت و مقدسات خود از همه چی گذشته است.

هفته گذشته نیز گردان‎‌های عزالدین قسام با انتشار تصاویری از بمب جدید کنار جاده‌ای خود با نام «شواظ یک» رونمایی کرد.

این بمب کنارجاده‌ای به تازگی از سوی مبارزان مقاومت برای هدف قرار دادن خودروهای گشتی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر جنین مورد استفاده قرار گرفته است.

گردان‌های عزالدین قسام تصاویری از رونمایی این بمب جدید را منتشر کرده که در آن هدف قرار گرفته شدن یک خودروی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیده می‌شود.

یکی از اعضای گردان‌های قسام نیز در این باره گفت: این بمب‌ها نوع جدیدی از بمب‌های کنار جاده‌ای مقاومت هستند که در جریان یورش اخیر نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در برابر یکی از خودروهای زرهی منفجر شد و کارایی خود را نشان داد.

وی افزود: نیروهای یگان مهندسی قسام شب و روز در حال فعالیت برای تولید بمب‌های بیشتر و توسعه توانمندی‌های آنها هستند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش اخیر به شهر جنین با مقابله شدید مبارزان مقاومت پس از دو روز عملیات پیاپی مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه شد. اشغالگران پس از ناکامی در تحقق اهداف نظامی خود، بار دیگر به رویه همیشگی خود کودک‌کشی روی آورد. در این حملات وحشیانه در مجموع ۱۳ فلسطینی از جمله ۵ کودک به شهادت رسیده و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر نیز، منابع فلسطینی گزارش دادند که گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار پیامی هشدارآمیز ضد «بتسلئیل اسموتریتچ» وزیر دارایی تندرو کابینه بنیامین نتانیاهو وی را تهدید به مرگ کردند. اسموتریچ از ساکنان شهرک کدومیم است. در پیام گردان‌های قسام ضد وزیر دارایی این رژیم آمده است: «امروز بیش از هر زمان دیگری، به درب خانه‌ات نزدیک شده‌ایم و آماده به صدا در آمدن زنگ درب خانه‌ات باش.»

برپایه این گزارش، گردان‌های شهید قسام، شاخه نظامی حماس با اعلام تأیید مسئولیت حمله ضد صهیونیست‌ها در شهرک اشغالی کدومیم واقع در شرق قلقیلیه که به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک شهرک‌نشین اشغالی انجامید با هشدار به وزیر تندرو نتانیاهو اعلام کرد که مقاومت با استعانت از امداد الهی خود را برای مواجه با اشغالگران روزبه‌روز آماده‌تر می‌کند و هر کس ضد ملت ما تحریک به قتل و خشونت کند، نصیبش مرگ، وحشت و شکست خواهد بود.

در همین ارتباط، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: مهاجم ابتدا به محافظ شهرک نشین شلیک کرده است و سپس به سمت نظامی تیراندازی و او را تعقیب و به هلاکت رسانده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374260

مهمترین اخبار ایران و جهان: