نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 12:15

رشد ۳۴درصدی کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی با مقصد گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۲۰۰ درصدی کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی با مقصد گمرکات کرمانشاه خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارزش کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماهه سال جاری ۴۷۵ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۹۷ دلار به وزن ۱۳۵ هزار و ۶۸۶ تن بوده است.

وی افزود: مجموع کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۰۰ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۳۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با ۴۵۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۱۵ دلار به وزن ۵۰ هزار و ۸۲۱ تن با سهم ۷۵ درصدی ارزش و سهم ۳۸ درصدی وزن بیشترین سهم را از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

عباس زاده سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۱۴ درصد و از حیث وزن ۵۷ درصد عنوان کرد و گفت: میزان آن را ۶۶ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۸۷۸ دلار به وزن ۷۷ هزار و ۴۵۱ تن برآورد شده است.

وی بیان کرد: میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه را ۵۲ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۰۴ دلار به وزن ۶ هزار و ۴۱۳ تن بوده و این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه از لحاظ وزن پنج درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: اتومبیل نو و مستعمل، روغن موتور، کشنده، خشکبار، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی، ژنراتور، کولر گازی، تایر، لوازم برقی آشپزخانه و… بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430216

مهمترین اخبار ایران و جهان: