نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 10:38

آموزش جوانان برای مشاغل مورد نیاز در قرقیزستان با همکاری سوئیس

وزیر کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان با سفیر سوئیس در این کشور دیدار و در مورد آموزش جوانان در مشاغل مورد نیاز گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «کودایبرگن بازاربایف» وزیر کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان با «اولیویه بنگرتر» سفیر سوئیس در این کشور دیدار کرد.

در این دیدار پروژه «توسعه مهارت‌ها در قرقیزستان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هدف از آن برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و آموزش حرفه‌ای برای جوانان در مشاغل مورد تقاضا در بازار کار و برای اشتغال بیشتر آنها در داخل کشور است.

این پروژه برای 12 سال طراحی شده است که اجرای مرحله اول باید قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

بازاربایف گفت: در برنامه توسعه ملی تا سال 2026، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان وظیفه رفع اختلاف بین مهارت‌های کسب شده و الزامات ارائه شده کارفرمایان را تعیین کرده است. فراهم کردن فرصت‌هایی برای کسب مهارت‌های واجد شرایط و بازآموزی جوانان بیکار به ویژه جوانان روستایی در دستورکار قرار گرفته است.

وی همچنین در مورد سازوکارهای جدید استخدامی که در این کشور معرفی شده را تشریح کرد.

وزیر کار قرقیزستان خاطر نشان کرد: امروز، به ابتکار رئیس جمهور این کشور مدل جدیدی برای غلبه بر فقر در قرقیزستان اجرا می‌شود. یک قرارداد اجتماعی که توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد به عنوان یکی از مؤثرترین قراردادها در جهان شناخته شده است، اجرا می‌شود. خانواده‌های کم درآمد تاکنون نزدیک به 13 هزار طرح تجاری را اجرا کرده‌اند و 95 درصد از کسانی که قرارداد اجتماعی منعقد کرده‌اند، زنان هستند. این پروژه‌ها بیش از 26 هزار شغل ایجاد کرده و زندگی بیش از 70 هزار نفر را بهبود بخشیده است.

در نتیجه این دیدار طرفین آمادگی خود را برای بررسی موضوعات مورد بحث و سایر موارد برای همکاری بیشتر بین دو کشور اعلام کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430160

مهمترین اخبار ایران و جهان: