نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:10

۳۵۰ هزار تن گندم از زارعین آذربایجان غربی خریداری شد

 ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از زارعین استان خریداری شده است.

خسرو شهبازی در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی و صنعتی کارخانه‌ها آرد فردوس و روند خرید تضمینی گندم در مراکز خرید دولتی در شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶۷ مرکز خرید در مناطق مختلف استان در حال انجام است که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه گذشته ۱۰۰ هزار تن میزان خرید افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت سن گندم نیز در سطح ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم‌زار استان انجام شده است، بیان کرد: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو نیز در سطح ۲۴۱ هزار هکتار انجام شده است.

شهبازی ادامه داد: روند خرید تضمینی گندم از ۲۷ خردادماه سال جاری آغاز شده است و یک هزار و ۳۰۰ کمباین در سطح مزارع استان در حال برداشت روزانه ۷ هزار هکتار از محصول مزارع گندم آبی و دیم استان هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، یادآور شد: سال زراعی گذشته در بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این مقدار به بیش از ۵۵۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: باتوجه‌به وضعیت مطلوب مزارع استان پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت گندم ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397716

مهمترین اخبار ایران و جهان: