نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 23:01

دشمن نمی تواند چهره فرهنگی آبدانان را خدشه دار کند

ایلام-فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه دشمن نمی تواند چهره فرهنگی آبدانان را خدشه دار کند، گفت: شهر آبدانان مهد نخبگان و دیار شهید رضایی نژادها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت سالروز ترور شهید هسته‌ای استان داریوش رضایی نژاد اظهار داشت: در میان شهرستان‌های استان ایلام، رزمندگان آبدانانی از جمله از بهترین رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند

وی افزود: آبدانان در طول دفاع مقدس و بعد از آن در خط انقلاب و نظام بوده‌اند و این شهر همواره مهد نخبگان و دیار شهیدانی چون رضایی نژادها، جرایه ها و سردار طهماسبی‌ها بوده است.

وی گفت: دشمن در جریان‌های اخیر نتوانست بر چهره فرهنگی شهرستان خدشه وارد نماید و واقعیت مردم آبدانان کسانی هستند که در تمام صحنه‌ها و مناسبت‌ها چون محرم، صفر ومحافل شهدا حضور با بصیرتی دارند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: رزمندگان حاضر در گردان‌های لشکر امیرالمومنین (ع) ایلام در دوران دفاع مقدس هنوز صدای ملکوتی فرمان نظامی ازجلونظام شهید گرانقدر محمد کرمی را که هنوز در آسمان‌ها طنین انداز است به یاد دارند.

وی با بیان اینکه شهید رضایی از دل جوانان برومندی همانند شهید سردار کرمی برخواسته است، افزود: شخصیت‌هایی همانند شهید داریوش رضایی نژاد همیشه به عنوان فردی جستجوگر علم، معتقد به تلفیق توامان کار علمی و عملی بود و شهادتش در راه تحقق آرمان‌های بلند و الهی انقلاب، به استان و ملت ایران و محیط علمی کشور آبرو بخشید.

شاکرمی با اشاره به اینکه شهادت این شهید با مظلومیت‌های همراه بود، یادآور شد: این شهید توسط تیم تروریستی موساد و زیرکانه به شهادت رسید که تا شناسایی عاملین این جنایت شهید در مظلومیت به سر برد

وی اضافه کرد: تجرد روح شهید رضایی نژاد در جسمش متبلور بود یعنی آثار شفافیت و نورانیت و عظمت روح و بلندی نظر در اولین نگاه به شهید قابل مشاهده بود.

وی انگیزه دشمن را از ترور دانشمندان هسته‌ای، ضربه زدن به جهاد علمی کشور دانست و گفت: شهادت دانشمندان هسته‌ای و شهید رضایی نژاد پیشرفت علمی ایران را به جهان نشان داد و رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش با همت و عزم جوانان مومن و غیوری همچون شهید رضایی نژاد رونق یافت که یک جنبش تاریخی و برخواسته از روحیه خودباوری و اتکا به توانمندی داخل خواهد بود.

سردار شاکرمی با بیان اینکه دشمنان بدانند نظام انقلاب اسلامی برپایه خون شهیدان مستحکم شده است، افزود: حضور مردم در هیئات و مراسم مذهبی و دینی تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کرد و عظمت ایران اسلامی روزبه روز بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396160

مهمترین اخبار ایران و جهان: