نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:28

مردم با مروری بر گذشته انتخاب آگاهانه در انتخابات داشته باشند

فریدن - امام جمعه شهرستان فریدن با اشاره به آغاز زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس گفت: مردم با مروری بر گذشته و با تحقیق تلاش کنند تا انتخاب درست و آگاهانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدن، ضمن دعوت تمام مردم و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از جمله کارهایی که تقوا را در وجود انسان پرورش می‌دهد شناخت دنیاست و دوستی دنیا سر منشأ تمام گناهان و خطاهاست.

ابطحی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام زین‌العابدین (ع) و با اشاره به اینکه بالاترین سطح اخلاق انسانی در دعاهای امام دیده می‌شود، افزود: در نظام اسلامی ما هر جا مسئولان دانسته یا ندانسته به معارف و اخلاق ائمه پشت کردند شکست خوردند،

امام جمعه شهرستان فریدن در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش جمعیت و عدم فرزندآوری اظهار کرد: ما در همین نظام دیدیم مسئولانی که از امر ولایت تخطی کردند و هزینه گزافی را برای جلوگیری از فرزندآوری مردم هزینه کردند؛ دشمنان این نظام مردان و زنان ما را به تک فرزندی و داشتن سگ تشویق می‌کنند تا نسل شیعه ادامه نداشته باشد.

وی ادامه داد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن را در پیش رو داریم؛ آزادگان سال‌ها در اسارت و چنگال بعثی صبر و استقامت کردند و بدون شک در روز قیامت در صدر صابرین هستند.

ابطحی با اشاره به زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی برای نمایندگی در مجلس تاکید کرد: مردم با مروری بر گذشته انتخاب درست و آگاهانه داشته باشند.

گفتنی است ظهر امروز، پیش از برگزاری نماز جمعه، طی مراسمی حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی به عنوان امام جمعه شهرستان فریدن معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437060

مهمترین اخبار ایران و جهان: