نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 22:59

گردشگری سلامت در کرمانشاه تقویت خواهد شد

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت مرزی بودن استان با کشور عراق گفت: گردشگری سلامت در کرمانشاه تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه گردشگری سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که به اقتصاد بیمارستان‌ها و اقتصاد سلامت کمک می‌کند توسعه توریسم درمانی و افزایش پذیرش بیماران بین الملل است.

وی افزود: کشور ما از کشورهای هدف گردشگری سلامت است به ویژه استان‌هایی که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارند از جمله استان کرمانشاه و دیگر استان‌های غربی که با کشور عراق مرز مشترک دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیماران عراقی هم با توجه وجود پزشکان و جراحان حاذق و ماهر و کادر درمانی مجرب و کارآمد در کشور، مایلند برای درمان به ایران سفر کنند.

محمدی بیان کرد: از سوی دیگر هزینه پایین درمان و وجود تجهیزات و امکانات و هتلینگ خوب در کشور یکی دیگر از نقاط قوت ما در حوزه توریسم سلامت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این شرایط ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای ما ایجاد کرده که بر اساس آن می‌توانیم ظرفیت پذیرش بیماران بین الملل را افزایش دهیم و در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته اما این تلاش‌ها کافی نیست و ما هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت موجود در راستای توسعه صنعت توریسم سلامت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: وقتی اقتصاد بیمارستان‌ها تقویت شود و بی شک در بهبود کیفیت خدمات نیز تأثیر گذار خواهد بود، همچنین تجهیزات و امکانات نیز توسعه پیدا می‌کند و علاوه بر آن موجب رضایتمندی بیمار و کادر بهداشت و درمان و در نتیجه ارتقا خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 934117

مهمترین اخبار ایران و جهان: