نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 21:37

تمامی اتباع غیر ایرانی خدمات بهداشتی رایگان دریافت می‌کنند

بندرعباس - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی اتباع غیر ایرانی همانند اتباع ایرانی از خدمات بهداشتی رایگان برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالجبار ذاکری بیان داشت: کمیساریای عالی پناهندگان با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌ها ویونیسف در دو حوزه تکمیل واکسیناسیون و غربالگری که هدفش اتباع خارجی مقیم ایران است طرحی ارائه داد و قرار است از اول دی و به مدت سه ماه اجرا شود.

وی بیان کرد: هدف این طرح را شناسایی مهاجرین صرف نظر از قانونی و غیرقانونی جهت آموزش و انجام واکسیناسیون، واکسیناسیون کرونا، سرخک، فلج اطفال و تجویز مکمل ویتامین «آ» به کودکان و بیماریابی در مناطق مشخص شده است.

ذاکری با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ماه‌های دی و بهمن خواهد بود، عنوان کرد: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع جهت شناسایی و ارجاع مهاجرین به مراکز خدمات بهداشتی ودرمانی دراین طرح بسیار قابل توجه ماست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص خدماتی که در این طرح ارائه خواهد شد، اضافه کرد: این خدمات شامل واکسیناسیون کووید ۱۹ برای گروه سنی بالای پنج سال براساس راهنمای واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور و منطبق برجمعیت ایرانی است همچنین برای افراد زیر ۱۵ سال سابقه واکسیناسیون کامل برمبنای مستندات مکتوب دارند، انجام یک نوبت واکسن سرخک و یک نوبت قطره فلج اطفال تکمیلی و تجویز مکمل ویتامین Aبه کودکان و شناسایی موارد احتمالی تب دار و بثورات، اسهال حاد ابکی و سرفه نیز از دیگر خدمات ارائه شده می باشد همچنین در این طرح بیماریابی سل در افراد ۱۲ سال و بالاتر و نمونه‌گیری خلط از افراد مشکوک و ارسال نمونه به آزمایشگاه نیز از جمله خدمات ارائه شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی پذیرای، مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر خصوصاً افغانستان است و باتوجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت پناهندگان ساکن دراستان نیازهای بهداشتی این جمعیت از بدو ورود در اولویت است و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع غیرایرانی مانند هموطنان ایرانی برابر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920761

مهمترین اخبار ایران و جهان: