نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 13:19

فاصله زیاد بین مواضع ظاهری و اقدامات واقعی غرب درباره توافق غلات

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه توافق صادرات غلات به اصلاح نیاز دارد، گفت که بین مواضع ظاهری و اقدامات واقعی غرب درباره این اجرای این توافق فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی ضمن اشاره به تحولات اوکراین و روند توافق صادرات غلات گفت: روسیه به همکاری با سازمان ملل برای دستیابی به نتایج ملموس در مورد توافق غلات ادامه خواهد داد و معتقد است که این توافق به تغییر و اصلاح نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، این مقام ارشد روس در ادامه افزود: فاصله زیادی بین اظهارات و اقدامات واقعی غرب در خصوص صادرات محصولات کشاورزی از روسیه وجود دارد. توافق صادرات غلات برای تضمین امنیت غذایی کشورهای فقیر انجام شد، اما اعداد و ارقام این موضوع را تأیید نمی‌کند.

وی درباره روابط کشورش با آمریکا هم گفت: توافق استانبول درباره صادرات غلات بستر مناسبی برای تماس بین روسیه و آمریکا است، اما مسکو شاهد رویکرد مناسبی از سوی واشنگتن در این خصوص نیست.

ورشینین تصریح کرد: مسکو تماس‌هایی را با برخی کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا درباره موضوع بارگیری مجانی کودهای روسیه برای این کشورها برقرار کرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به تحولات اوکراین اظهار داشت: مسکو در رابطه با نیروگاه زاپروژیا با آژانس بین المللی انرژی اتمی تماس نزدیک دارد و به تجربه و دانش این سازمان اعتماد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906117

مهمترین اخبار ایران و جهان: