نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:51

همایش پیاده‌روی برای دهمین سال در کاشمر برگزار می‌شود

مشهد ـ دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر از برگزاری همایش پیاده‌روی حرم تا حرم برای دهمین بار هم‌زمان با روز عید سعید غدیر خم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد ایوبی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش پیاده‌روی غدیر خم با عنوان «حرم تا حرم» برای دهمین سال متوالی در کاشمر برگزار می‌شود؛ ارادتمندان به امام و ولایت با پیمودن مسیر پنج کیلومتری در عصر جمعه هم‌زمان با روز عید از بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه (ع) به سمت امامزاده سید مرتضی (ع) عشق و ارادت خود را به حضرت علی (ع) به نمایش می‌گذارند.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۰ موکب مربوط به هیئت‌های مذهبی و افراد شخصی برای خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند که هرساله شاهد برگزاری مراسم باشکوه توسط مردم هستیم.

وی بابیان اینکه هر ساله شاهد حضور بیش از ۶ هزار نفر از ارادتمندان به امامت و ولایت در این مراسم هستیم گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در امام‌زاده سید مرتضی (ع) همچون ورزش باستانی، اجرای سرود، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش در این شهرستان است.

ایوبی بابیان اینکه هرساله افراد مختلفی به‌صورت خودجوش از شرکت‌کنندگان در جشن بزرگ امامت پذیرایی می‌کنند، گفت: در برنامه اطعام علوی امسال پیش‌بینی تهیه ۱۰ هزار پرس غذای گرم شده است که بین مردم توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر گفت: توزیع غذا توسط کمیته امداد امام خمینی، اداره بهزیستی و اداره صنعت و معدن و تجارت بین افراد مورد هدف انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرساله توزیع ۱۰۰۰ شال سیدی بین سادات شهرستان توسط اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم ۳۰ مراسم پرده‌خوانی واقعه غدیر در مساجد شهر و روستا اجرا می‌شود.

ایوبی از دیگر برنامه‌های فرهنگی غدیر را مسابقه کتاب‌خوانی نامه ۵۳ امام علی (ع) به مالک اشتر در قالب کتاب «مسئولان این‌چنین باشید» عنوان کرد و افزود: مسابقه دست جوان در دست امام (ع) مربوط به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه که به جایگاه تربیتی تأکید شده است برای دانش آموزان پیش‌بینی‌شده است.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر عید غدیر تکریم مادران شهید و اهدای ۱۰ انگشتر خاتم با اسامی شهدای سادات به این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان کاشمر در همه مراسم‌های ملی و مذهبی حضور پرشوری دارند گفت: فضاسازی محیطی توسط شهرداری، ویزیت رایگان توسط پزشکان در روز عید سعید غدیر خم، برپایی مراسم ورزش زورخانه‌ای در ۵ پارک شهر، نهج‌البلاغه خوانی و خطبه‌خوانی غدیر در آرامگاه شهید مدرس (ره) از دیگر برنامه‌های محوری روز عید سعید غدیر خم در این شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328961

مهمترین اخبار ایران و جهان: