نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 07:53

حیاط مدارس؛ زمین بازی دانش‌آموزان کرمانشاهی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای برقراری پیوند بین مدارس، منزل و مسجد؛ حیاط مدارس را در برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهیم داد.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تأکید بر استفاده فضای مدارس در راستای اوقات فراغت، اظهار کرد: در تابستان برای پُر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار «تربیت بدون توقف» برنامه‌ریزی شده؛ مدرسه تعطیل می‌شود، ولی تربیت تعطیل شدنی نیست.

وی ادامه داد: اوقات فراغت به معنای وقت آزاد نیست، بلکه فرصتی است برای دانش‌آموزان تا آزادانه و باانگیزه در رشته‌های مورد علاقه در پایگاه‌های اوقات فراغت حضور یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش از این فرصت به صورت غیرمستقیم استفاده می‌کند تا ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین به اجرا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ها و حیاط مدارس در ایام تابستان آمادگی را دارند تا در رشته‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از دانش‌آموزان پذیرایی کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: برای برقراری پیوند بین مدارس، منزل و مسجد؛ حیاط مدارس را در برنامه‌ریزی مشخص و هدفمند در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۸۵ پایگاه اوقات فراغت دایر بود، گفت: امسال این تعداد به ۸۰۶ پایگاه ارتقا یافته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۱۰ نفر از دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها حضور یابند.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296917

مهمترین اخبار ایران و جهان: