نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 08:17

تنها ۴۵ درصد مخازن سدهای آذربایجان‌شرقی آب دارند

مدیرعامل آب منطقه ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: تنها ۴۵ درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده صبح امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان آذربایجان‌شرقی با امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ طرح بزرگ آبی افتتاح شده است،  اظهار کرد: اگر چه وضعیت بارش آبی استان برابر سال قبل است اما در این زمینه از میانگین درازمدت ۱۷ درصد عقب هستیم و تنها ۴۵ درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

درست مصرف کنیم تا دچار مشکل نشویم

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز نیز گفت: مصرف بهینه آب و برق همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اینکه در سال گذشته قطعی برق و آب نداشتیم به معنای این نیست که بیشتر مصرف کنیم، بلکه باید درست مصرف کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی، گسترش ساخت نیروگاه را از اولویت‌های این صنعت دانست و گفت: نیروگاه‌های موجود جوابگوی مصرف نیست، از این‌رو نیاز است در این بخش توسعه قابل توجهی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین خدمت به ملت ارزشمند ایران اسلامی را بسیار واجب و مهم برشمرد و متذکر شد: به لطف خدا گشایشی از نظر ارتباطات با کشورهای مختلف و دیپلماسی اقتصادی کشور شده و ان‌شاءالله که این گشایش را در سفره مردم ببینیم؛ چرا که اقدامات شایسته دولت نسبت به آینده امیدوارکننده است.

تولید ۲۱۰۰ مگا وات و مصرف ۲۳۸۰ مگاوات

 اسماعیل‌زاده مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان هم با بیان اینکه برق قابل ذخیره‌سازی نیست و باید تنظیمی بین تولید و مصرف باشد، گفت: ظرفیت تولید برق استان ۲۱۰۰ مگاوات و  مصرف ما ۲۳۸۰ مگاوات است، از این‌رو نیاز است از استان‌های همجوار برای جبران کسری برق اقدام کنیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314417

مهمترین اخبار ایران و جهان: