نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 21:46

نخست وزیر مجارستان: اوکراین دیگر یک کشور مستقل نیست

نخست وزیر مجارستان با اشاره به وابستگی اوکراین به غرب در جنگ با روسیه گفت، امکان ندارد اوکراین برابر روسیه به پیروزی نظامی دست یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست ‌وزیر مجارستان روز سه‌شنبه گفت که امکان ندارد اوکراین برابر روسیه به پیروزی نظامی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اوربان در گفت‌و‌گو با روزنامه‌های آلمانی «بیلد» و «ولت» اظهار داشت که همکاری بین اوکراین و غرب شکست خورده است.

وی گفت، فکر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ علیه روسیه پیروز شود، سوء تفاهم است و چنین پیروزی امکان پذیر نیست.

 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. 

نخست وزیر مجارستان همچنین گفت که نظامیان اوکراینی سریعتر از نظامیان روس فرسوده خواهند شد و این عامل تعیین کننده در پایان خواهد بود.

اوربان در ادامه گفت که صلح در جنگ اوکراین تنها زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که آمریکا بخواهد. او گفت: «مهمترین مسئله این است که آمریکایی‌ها چه کاری می خواهند انجام دهند. اوکراین دیگر یک کشور مستقل نیست، آنها پول و سلاح ندارند. آنها فقط به این دلیل که ما از آنها حمایت می‌کنیم می توانند بجنگند.»

نخست‌وزیر مجارستان بارها گفته که صلح در اوکراین تنها پس از مذاکرات روسیه و آمریکا می‌تواند برقرار شود، چون اروپا فرصت میانجی‌گری را با عدم اجرای توافقات مینسک از دست داد(جزئیات بیشتر).

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313961

مهمترین اخبار ایران و جهان: