نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:41

دومین نشست سالانه تیپ جهادی مستضعفین برگزار شد

دومین نشست سالانه تیپ جهادی مستضعفین با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی عسکری معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دومین نشست سالانه تیپ جهادی مستضعفین با بیان اینکه همه تلاش‌های ما در قالب گروه‌های جهادی این است که به کاروان کربلا برسیم، اظهار کرد: جاماندگی تاریخی از کربلا را برخی در ایام دفاع مقدس جبران و اراده کردند و به این کاروان رسیدند و این مسیر رسیدن است.

وی گفت: مسیر اهل بیت مسیر نزدیک شدن است، مسیر دور شدن نیست و هدف‌مان در زندگی همین باید باشد.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه جهاد از درون انسان شروع می‌شود و در نهایت به اجتهاد می‌رسد، اضافه کرد: در ستاد اجرایی خلأیی داشتیم که خیلی مشهود بود و آن این بود که به کار جهادی و گروه‌های جهادی کم توجه می‌شد، ضمن اینکه ستاد در بین مجموعه‌های انقلابی بیشترین توجه را به این جریان داشت اما در مقایسه با ظرفیت‌های جریان خیلی فاصله داریم.

عسکری با تاکید بر اینکه راه نجات کشورمان همین مسیر کار جهادی است و تردیدی در این رابطه نداریم، خاطرنشان کرد: با فرمول جهادی نجات پیدا می‌کنیم و حتما این مسیر رشد و نجات‌مان است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم بنیاد برکت را به کار جهادی نزدیک کنیم، مجری تسهیل‌گر تمام تاکیدمان بر این بود که جهادی باشند و در خیلی از استان‌ها این اتفاق افتاد.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: تمام دغدغه ما این است پروژه‌های عمرانی تا حد امکان به گروه‌های جهادی واگذار شود؛ باید گروه‌های جهادی را به سمت گروه‌های تخصصی سوق دهیم و نباید نگاه به گروه‌های جهادی نگاه عمومی باشد و باید چهره گروه‌های جهادی را براساس تخصص نهادینه‌سازی کنیم.

عسکری بیان کرد: احساس می‌‌کنیم باوجود همه اقدامات خلأیی در تمامی کارها داریم؛ دلیلش است در ستاد داشتیم ساختار می‌شدیم که محدودیت به همراه دارد.

وی یادآور شد: نگران هستیم از حالت جهادی و نهضتی خودمان خارج نشویم و بر این نظر رسیدیم که شبکه مردمی تیپ جهادی مستضعفین را پشتیبانی کنیم.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: مجموعه‌ای هستیم که می‌خواهیم در راستای افزایش سرمایه انقلاب کار کنیم و در این راستا تمام اهتمام خود را بکار گرفتیم.

عسکری یادآور شد: ستاد سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی را باید حمایت و در راستای اهداف انقلاب به کارگیری کند و در این مسیر در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه باید شبکه‌ای تشکیل دهیم که در این شبکه نگاه تشکیلاتی وجود داشته باشد تا بتوانیم به هدف برسیم، گفت: خداوند روحیه‌ای به بچه‌های جهادی عطا کرده که خستگی‌ناپذیر هستند و صبر و تحمل دارند.

همچنین سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز با حضور در جمع فعالان تیپ جهادی مستضعفین با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در هر نوع برای انقلاب برکت هستند، گفت: گروه‌های جهادی، گروه‌های مردمی هستند که به عنوان امدادرسانان مردمی در هر جایی فعالیت کنند، موفق خواهند شد.

وی اثربخشی و کارآمدی کار پزشکی در مناطق محروم را بسیار بالا دانست و گفت: کار گروه‌های جهادی در حوزه سلامت باارزش است، یکی از ماموریت‌های ما تقویت این حوزه است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه اعتقادمان بر برون‌سپاری است، اظهار کرد: سال قبل ۵۰۰ هزار مورد اشتغال ایجاد کردیم که ۵۰ درصدش برای غیرمددجو بود، امسال هم سهممان ایجاد ۵۰۰ هزار مورد اشتغال با ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است که گریزی به‌جز برون‌سپاری نداریم و از همکاری با گروه‌های جهادی استقبال می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308761

مهمترین اخبار ایران و جهان: