نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 09:50

ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی از ابتدای محرم

آن‌ها که می‌خواهند پا در شاهراه کربلای حسین بگذارند به گوش باشند چرا که ثبت نام طریق العشقاز ابتدای محرم آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ عاشق که باشی طریق العشق را هر چقدر هم که ناهموار باشد می‌پیمایی و خود را به طی‌کنندگان این راه آسمانی و سراسر نور در سرزمین کربلا می‌رسانی.

شاهراهی که برای عشاق آن فرق نمی‌کند سرد باشد یا گرم، وسط چله زمستان باشد و یا وسط چله تابستان با پای دل گام در این راه می‌نهی تا به دیدارشاهی از جنس قیام برای حق‌طلبی و حق‌خواهی نائل آیی.

نور این شاهراه که عشق به حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش تو را مهمانی این پیاده‌روی میلیونی بین‌المللی فرا می‌خواند.

اینجا دیگر مرزهای زمینی و خاکی را رها می‌کنی و با بال‌های دل در این شاهراه نورانی به پرواز درمی آیی و چه پرواز دلچسبی دارند پرستوهای عاشق وقتی به حریم یار می‌رسند و بعد ازطی طریق و سیر و سلوک عاشقانه که به دیدار عشق نائل می‌آیند.

اینجا غبار دل را با باران چشم‌ها می‌شویند و در کعبه کربلا به طوائف در می‌آیند و سعی بین صفا و مروه آن‌ها می‌شود بین الحرمین.

هر سال میلیون‌ها نفر از عشاق حسین بن علی (ع) پا در شاهراه پیاده‌روی اربعین حسینی می‌گذارند تا ارادت خویش را فرمانده قیام کربلا ادا کنند و حالا سازمان حج و زیارت این نوید را به آن‌ها که بخت یارشان است، داده که ثبت نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای محرم (ماه حسین (ع)) در سامانه سماح آغاز می‌شود.

در جریان جزئیات این خبر از زبان حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی قرار می‌گیریم.

وی اظهارداشت: ثبت نام برای افرادی که قصد زیارت به عتبات و عالیات را در ایام اربعین دارند، بعد از باز شدن سامانه آغاز می‌شود.

به گفته وی ثبت نام زائران از طریق سایت سماح و در یک مرحله انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که زمان ثبت نام در سامانه سما اعلام می‌شود گفت: افراد به طور حتم در سامانه ثبت نام کنند تا از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: زائرانی که قصدتشرف را دارند از الان برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند و این کار را به روزهای پایانی سفرشان موکول نکنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۰ هزار نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت نام کردند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286417

مهمترین اخبار ایران و جهان: