نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:26

ورود به حوزه جوانی جمعیت تکلیف دستگاه‌های اجرایی استان سمنان است

سمنان- استاندار سمنان جوانی جمعیت را یکی از مهم‌ترین معضلات امروز کشور دانست و گفت: ورود به حوزه جمعیت و جوانی تکلیف دستگاه‌های اجرایی سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با توجه به مباحث مرتبط با کاهش نرخ باروری و فرزند آوری، بحث حمایت از نهاد خانواده و جوانی‌جمعیت، اولویت اصلی و اول استان است.

وی با بیان اینکه چالش جمعیت یکی از موارد و مباحث جدی در سطح استان است که برنامه‌ها و اقدامات ویژه و تمهیدات لازم باید در این خصوص اندیشیده شود، ابراز کرد: رسانه‌های سطح استان نقش بسیار جدی و تعیین کننده‌ای در تحقق حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای مطلوب قانون مرتبط با این مهم دارند که باید بیش از پیش پای کار باشند.

استاندار سمنان گفت: کاهش جمعیت و پیری جمعیت، مباحث، معضلات و همچنین آسیب‌های اجتماعی مختلفی را برای آحاد اقشار جامعه به همراه خواهد داشت، لذا تکلیف بر ما است تا در این حوزه به صورت ویژه تلاش کنیم.

هاشمی با بیان اینکه فرزند آوری در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه افزایش نشاط اجتماعی در سطح خانواده و همچنین جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت، تاکید کرد: ضرورت دارد تا مدیران استان تلاش ویژه ای را در خصوص اجرای مطلوب و جامع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان در تمامی حوزه‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی، به کار گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283717

مهمترین اخبار ایران و جهان: