نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 17:42

احداث اردوگاه در «ازناو» نیاز به مطالعه دارد

خلخال- وزیر آموزش و پرورش گفت: احداث اردوگاه «ازناو» نیاز به مطالعه دقیق دارد تا زمینه احداث آن فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فرهنگیان و معلمان در خلخال اظهار کرد: بعد از رسالت نبی مکرم اسلام، نهضت سیدالشهدا (ع) به پایداری دین اسلام منجر شده و ما ولادت با سعادت امام حسین (ع) را در سوم شعبان به همه دوستداران و محبان این امام بزرگ تبریک عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما امروز در تداوم مسیر انقلاب مرهون و مدیون شهدا هستیم و شایسته است رسالت شهدا و خواسته‌ها و مطالبات آنها از مردم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به هفت محور مناجات شعبانیه و ضرورت توجه به این مجموعه و گنجینه عظیم معنوی را یادآور شد و گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تحریم‌ها فرصت بالندگی بسازد چرا که تا این حد تحریم و دشمنی استکبار را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.

نوری افزود: در شرایط سخت تحریم جوانان این مرز و بوم قله‌های رفیع علم و توسعه فرهنگی را پیموده‌اند به طوری که ایران اسلامی ما امروز در تولید علم در رتبه پانزدهم، در سلول‌های بنیادین جز ۱۰ باشگاه جهانی، در نانو رتبه چهار و فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیز جز ۶ قدرت برتر دنیا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ما امروز در صنایع موشکی و پهپادی نیز به قدرت برتر و تعیین‌کننده‌ای تبدیل شده و عمق استراتژیکی خود را گسترش داده است.

نوری اضافه کرد: به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها فرزندان این مرز و بوم به فضل الهی مسیر پیش‌رونده را در پیش گرفته و نقش تعیین‌کننده‌ای را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند.

وی جایگاه آموزش و پرورش را یک جایگاه ممتاز در کشور بیان کرد و ادامه داد: امسال در پنج المپیاد جهانی رتبه چهار را به دست آوردیم در حالی که آمریکایی‌ها رتبه پنج را کسب کردند.

نوری بیان کرد: به رغم محدودیت فضا و محرومیتی که در کشورمان شاهد هستیم، دانش‌آموزان و دانشجویان قله‌های رفیع افتخار را طی کرده و به جایگاه ممتازی دست پیدا کردند.

وی از معلمان به خاطر تلاش مضاعف در سنگر تعلیم و تربیت قدردانی کرد و گفت: بعد از کرونا معلمان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و به رغم همه محدودیت‌ها سعی بر این است تا معلمان در رتبه‌بندی و سایر طرح‌های اجرایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

نوری ضرورت توجه جدی به حوزه تربیتی دانش‌آموزان را یادآور شد و اظهار کرد: ما انتظار سختگیری در این حوزه را نداریم اما انتظار تحول واقعی را در حوزه تربیتی داریم تا نسل آینده به فضای واقعی بازگشته و از فضای مجازی فاصله بگیرد.

وی ضرورت احداث ۲ مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را در «لرد» و خلخال ضروری اعلام کرد و افزود: در کنار تأمین ایزوگام و آسفالت مورد نیاز پشت‌بام و محوطه مدارس، سعی خواهیم کرد در ساخت اردوگاه «ازناو» نیز بعد از مطالعه به خلخال و آموزش و پرورش این منطقه کمک کنیم.

نوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی خلخال به سرعت تکمیل خواهند شد و با استفاده از منابع ملی به تأمین سه مینی‌بوس برای سه منطقه آموزش و پرورش خلخال نیز توجهی جدی خواهیم کرد.

وی حمایت از بازنشستگان و تأمین برخی از منابع مورد نیاز آنها را یادآور شد و اضافه کرد: کارهای خوبی در آموزش و پرورش آغاز شده که امیدواریم به نتیجه مطلوبی نیز برسد.

نوری اختصاص ۳۸ همت به منابع آموزش و پرورش را در اجرای رتبه‌بندی یادآور شد و بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از ۹.۶ دهم به ۱۳ درصد افزایش یافته و همچنان سعی بر این است تا این منابع در سال آینده تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تحقق نیافتن بودجه تبصره ۱۴ گفت: به خاطر تحقق نیافتن تبصره ۱۴ برخی مشکلات را شاهد هستیم ولی به محض تأمین سهمیه استان‌ها، امیدواریم پروژه‌های نیمه‌تمام جان دوباره‌ای پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه از مادر شهید «فرامون» شهید فرهنگی خلخال که در سال ۶۶ در دوکوهه به درجه رفیع شهادت رسید، تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052961

مهمترین اخبار ایران و جهان: