نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 15:29

اعتیاد و سرقت عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه هستند

کرمانشاه- معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: اعتیاد و سرقت عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا یاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح سراسری مبارزه با سرقت و ارائه آموزش‌های همگانی به اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌های پلیس است که آغاز شده است.

وی در تشریح این دو اقدام عملی پلیس، افزود: طرح مبارزه با سرقت همزمان با دستور فرمانده فراجا در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم اجرا و خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی نیز همراه داشت تا جایی که اکثر شهروندان از اجرای آن احساس رضایت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح توسط مأموران انتظامی و پلیس‌های تخصصی با جدیت تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا ارتقا امنیت اجتماعی همچنان در استان خصوصاً در آستانه سال جدید تداوم یابد.

یاری بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پلیس در راستای ارتقا امنیت عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه آموزش‌های همگانی در سطوح مختلف و برای همه شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از جوامع هدفی که به صورت ویژه تحت آموزش‌های همگانی و پیشگیرانه قرار می‌گیرند کودکان و نوجوانان هستند به گونه‌ای که این آموزش‌ها در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی موضوع آموزش‌های ارائه شده را در حوزه‌های مختلف از جمله خود مراقبتی در برابر تهدیدها، کنترل خشم و چگونگی برخورد در زمان مواجهه با مشکلات گوناگون عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها همیشگی و دائمی است که توسط کارشناسان خبره انتظامی ارائه می‌شود.

یاری افزود: بخش دیگری از آموزش‌های ارائه شده از طریق فضای مجازی به عموم مردم و از طریق بستر شاد به دانش آموزان ارائه می‌شود با اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال پیام‌های آموزشی و مشاوره‌ای نیز مورد تاکید بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه هدف ابتدایی پلیس را پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: همه این آموزش‌ها در راستای دستیابی به همین هدف و در عین حال آگاه سازی اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود.

وی به نقش خود شهروندان در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و پیشگیری از بسیاری معضلات اشاره و عنوان کرد: توجه به حقوق شهروندی دیگران و حرکت در مسیر قانون را از مهمترین مسائلی عنوان کرد که شهروندان باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه به عمده ترین آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آنها اعتیاد است که بی شک می‌توان از آن به عنوان ام الفساد و عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها یاد کرد.

وی استفاده ناصحیح از فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: ورود به این دنیای بی مرز و بی پایان اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند سر منشأ بسیاری مشکلات و آسیب‌ها باشد.

یاری اضافه کرد: سرقت یکی دیگر از این آسیب‌ها است و تأثیر بسیار بدی بر روحیه شهروندان و امنیت جامعه دارد که البته همانگونه که گفته شد برنامه‌های گسترده‌ای برای مقابله با این ناهنجاری آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058661

مهمترین اخبار ایران و جهان: