نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:55

امام جمعه سنندج: عفو اغتشاشگران توسط رهبری خط بطلانی بر تبلیغات سوء دشمنان است

امام جمعه سنندج لطف و عنایت مقام معظم رهبری و دستگاه قضا در راستای تخفیف، عفو و بخشش مجازات اغتشاشگران اخیر در کشور مژده‌ای بزرگ برای جامعه بشریت و خط بطلانی بر تبلیغات دشمنان دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج، لطف و عنایت مقام معظم رهبری و دستگاه قضا در راستای تخفیف، عفو و بخشش مجازات اغتشاشگران اخیر در کشور مژده‌ای بزرگ برای جامعه بشریت دانست و گفت: عفو اخلالگران امنیت پاسخ دندان‌شکن به دشمنان نظام و خط بطلانی بر تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه است.

وی در ادامه، زلزله ویرانگر چند روز اخیر در کشور ترکیه و کشته شدن هزاران نفر انسان و مصدوم شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور را فاجعه انسانی دردناکی توصیف کرد و اظهار کرد: این حادثه تلخ و تخریب منازل و ساختمان‌ها و تلفات انسانی دل هر انسانی را در هر گوشه از جهان به درد می‌آورد امید است کمک‌های جامعه جهانی از جمله ایران بتواند ذره‌ای از رنج این ملت بکاهد.

وی در ادامه ضمن تبریک بمناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آسایش کشور را مرهون حون شهدای انقلاب  دانست و تصریح کرد: ملت ایران در چهار دهه اخیر رنج و مشقت‌های زیادی از جمله مقاومت در جنگ هشت ساله رژیم بعثی عراق و امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی دشواری‌های زیادی متحمل شدند.

امام جمعه سنندج امنیت و آسایش جامعه را نعمت ارزشمند دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه دینداری بنا شده و پاسدار و حافظ حقوق بشریت است.

وی شایسته‌سالاری، شایستگی و مردم‌سالاری را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و بر حفظ استقلال،  آزادی و حفظ و پاسداری دستاوردهای انقلاب در برابر هجمه‌های دشمنان نظام تاکید کرد. 

 ماموستا رستمی افزود: استقامت، ایستادگی و صبوری ویژگی بارز ملت ایران است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند دولت در چهار دهه اخیر گفت: توسعه زیرساخت‌ها، برخورداری شمار زیادی از روستاهای استان از نعمت گاز، آب، برق و تلفن و وجود دانشمندان، نخبگان و هزاران پزشک متخصص در کشور مرهون خدمات جمهوری اسلامی است. 

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پرچمدار دین توحیدی است و بر خدمت به همنوع و دستگیری از فقرا و نیازمندان تاکید فراوان داشته است تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی باید به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه توجه ویژه داشته باشند تا جامعه با مشکلاتی مانند کودکان خیابانی و تکدی‌گری مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام و حضرت علی (ع) در دستگیری و کم به فقرا الگوی اصلی جامعه اسلامی هستند بر الگو گیری از سیره و روش و سبک آنها در زندگی تاکید کرد. 

امام جمعه سنندج تاسیس مسجد یکی از اقدامات مهم پیامبر اسلام(ص)  برشمرد و گفت: مسجد مرکز عبودیت و خداپرستی و محل رفع مشکلات و گرفتاری‌های مسلمانان است.

وی مکتب اسلامی را بهترین دانشگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: پیروی از شریعت مقدس اسلام و سیره نبوی بهترین الگو برای بشریت است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031761

مهمترین اخبار ایران و جهان: