نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 09:57

۴۰ برنامه در راستای بازی‌های بومی و محلی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- رئیس هیئت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: ۴۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در راستای بازی‌های بومی و محلی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تقی‌زاده صبح دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: از ابتدای سال هیئت استان با برنامه‌ریزی که انجام داده بود، توانست با همت هیئت‌های شهرستانی اعم از برگزاری برنامه‌های آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و برگزاری جام نوروز در روستاها در ایام تعطیلات نوروز اقدام کند.

وی تصریح کرد: با پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان و ادارات شهرستان‌ها هیئت استان اردبیل توانست در کوچ ملی عشایر نقش بسزایی را ایفا کرده و با برگزاری برنامه‌های متنوع در این کوچ توانست ظرفیت‌های بومی و محلی و آئین‌های سنتی استان را به نمایش بگذارد.

رئیس هیئت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: به همت هیئت‌های شهرستان و استان گیلان توانستیم جشنواره بازی‌های بومی، محلی و آئین‌های سنتی را به میزبانی شهرستان خلخال برگزار کرده و توانستیم ظرفیت‌های بومی و محلی ۲ استان را در این جشنواره به نمایش بگذاریم.

تقی‌زاده افزود: با اعزام تیم‌های این هیئت به مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف به ویژه چوب‌کشی، سبب شد تا ورزشکاران این هیئت به اردوهای تیم ملی چوب‌کشی دعوت شوند.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته دولت توسط هیئت‌های شهرستانی برگزار می‌شود که مسابقات چوب‌کشی و طناب‌کشی به میزبانی شهرستان اردبیل در پایان هفته دولت به صورت استانی برگزار خواهد شد.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی به مناسبت اربعین حسینی در روستاهای استان با شعار از حرم تا حرم برگزار خواهد شد و در همین راستا کمک به موکب اربعین از طرف خیرین این هیئت در شهرستان‌های بیله‌سوار، جعفرآباد، گرمی و پارس‌آباد انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: بعد از اربعین حسینی مسابقات کشتی پهلوانی استان اردبیل با معرفی پهلوان پهلوانان به میزبانی شهرستان اردبیل در شهر ایردی‌موسی برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: ۴۰ نفر در دوره آموزشی با رویکرد بازی‌های بومی و محلی حضور پیدا کردند و در حال حاضر آماده برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472517

مهمترین اخبار ایران و جهان: