نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 12:26

لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فاصله گرفتن از عامه مردم هیچ تناسبی با انقلاب و انقلابی گری ندارد، گفت: اساساً لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است یعنی من حاضرم همه سختیها را به جان بخرم اما مردم آرامش داشته باشند و آسوده خاطر باشند. که در بحث ارتباط ائمه جمعه با مردم این مسئله گسترده تر میشود و مسئولیت اجتماعی و سیاسی بیشتری بر عهده آنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در  آئین تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان شبستر در مسجد جامع شبستر اظهار کرد:  ائمه جمعه موقعیت و سرمایه اجتماعی خود را به اعتبار جمهوری اسلامی کسب کرده اند پس باید از لحاظ سیر و سلوک نزدیکترین فرد به سیره امام و رهبری و در واقع مبانی ارزشی انقلابی و دینی باشند.

وی با بیان اینکه  فاصله گرفتن از عامه مردم هیچ تناسبی با انقلاب و انقلابی گری ندارد، گفت: نزدیکی مسئولان با مردم به درک واقعی از نیازهای روز جامعه کمک می‌کند تا در حمایت از مردم و پیگیری مطالبات بصورت دقیق عمل شود.

آل‌هاشم تصریح کرد:‌ اساساً لباس روحانیت یک مسئولیت اجتماعی است یعنی من حاضرم همه سختیها را به جان بخرم اما مردم آرامش داشته باشند و آسوده خاطر باشند. که در بحث ارتباط ائمه جمعه با مردم این مسئله گسترده تر میشود و مسئولیت اجتماعی و سیاسی بیشتری بر عهده آنان است. 

وی افزود: برپایی و برگزاری نماز جمعه  یک  امر مولوی است و امری ارشادی و برای تبلیغ نیست و  یک امر الهی است که باید اطاعت شود

آل‌هاشم ادامه داد:   نماز جمعه  یک آیین عبادی و سیاسی است و به برکت انقلاب اسلامی  این امر در کشورمان به یک سنت حسنه  تبدیل  شده است

امام جمعه تبریز اظهار کرد: انتظاری که از مردم می‌رود برپایی و برگزاری با شکوه نماز جمعه است نمازهای جمعه هرچقدر شلوغ تر و با حضور پرتعداد مردم و صفوف فشرده برگزار شوند علاوه بر دشمن شکنی و عمل به واجب دینی، باعث ایجاد اتحاد و همدلی در بین اهالی شهرستان می‌شود و توسعه و پیشرفت در سایه همین اتحاد و همدلی بدست خواهد آمد.

در این مراسم عبدالله محمدی امام جمعه سابق شهرستان میانه به عنوان امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی و خدمات یونس کیانی تقدیر و تشکر شد.

 

پایان پیام/60034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496261

مهمترین اخبار ایران و جهان: