نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 16:27

استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای خوزستان

اهواز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای استان گفت: جابه‌جایی زائران از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه روان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جولانژاد بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یکم تا بیستم ماه صفر (روز اربعین) تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان به ثبت رسیده است که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ زائر بود.

وی با اشاره به تردد ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ نفری اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه، افزود: در بازه زمانی یاد شده نیز ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی از مرزهای خوزستان تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه در محورهای استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مجموع ورود به استان ۷۹۶ هزار و ۷۸۲ وسیله نقلیه و خروج ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو گزارش شده است.

جولانژاد بیان کرد: بیشترین میزان پلاک مشاهده شده در خوزستان از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان بود.

وی یادآور شد: از یکم تا بیستم ماه صفر (روز اربعین)، با انجام ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه، تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای عزیمت به مقاصد خود استفاده کردند و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام سه هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌های مرزی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جابه‌جایی زائران از مرزهای شلمچه و چذابه روان انجام می‌شود و مشکلی در خصوص تأمین ناوگان وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489061

مهمترین اخبار ایران و جهان: