نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 21:32

اثرگذاری انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی در تأمین آب شرب

استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیری انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی به‌عنوان یک اقدام اساسی در موضوع تأمین آب استان وظیفه همه مسئولان این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد تأمین آب استان خراسان رضوی اظهار کرد: در کنار کارهای زودبازده باید طرح‌های بلندمدت، ماندگار و اساسی را هم مدنظر قرارداد که یکی از این اقدامات، طرح انتقال آب از دریای عمان به سمت استان‌های جنوبی کشور و درنهایت خراسان رضوی است که ضمن رفع نیاز صنایع، در کشاورزی و تأمین آب شرب مردم نیز تأثیرگذار هست.

وی بیان کرد: پیوست اجتماعی برای طرح‌های آب‌رسانی باید مدنظر قرار گیرد تا ضمن فراهم شدن استفاده از آب برای سایر نقاط استان خراسان رضوی، از چالش‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثبیت جمعیت و درنهایت امنیت در این مناطق می‌شود، افزود: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می‌کند منجر به تحول جهشی در آینده کشورمان و درنهایت باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت چهار و نیم میلیون نفری کنونی مشهد، تصریح کرد: این شهر به‌واسطه وجود بارگاه منور رضوی موردتوجه زائران بسیاری بوده و نیاز است تا شرایط ارائه خدمات کیفی برای آن‌ها فراهم شود که هفت طرح عمده در مشهد بدین منظور برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌شده است.

نظری اظهار کرد: باید موضوع سند تأمین آب استان خراسان رضوی و تعیین وظیفه هر فرد و نهادی در آن مشخص باشد تا با همکاری نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات در کنار پیگیری مسئولان، این طرح ماندگار به نتیجه برسد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 985461

مهمترین اخبار ایران و جهان: