نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 12:51

تاخیر در اجرای طرح‌های آموزشی نهاوند را چاره کنید

فرماندار نهاوند گفت: تاخیر در اجرای طرح‌های آموزشی نهاوند باعث راکد ماندن طرح‌ها و یا عقب افتادن زمان اجرای آنها می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس از نهاوند، ضرغام احمدوند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نهاوند در سالن فرمانداری اظهار کرد: یکی از نکاتی که به عنوان سیاست راهبردی دولت سیزدهم برای خدمت به مردم مورد تاکید قرار گرفته و مقام معظم رهبری هم بر آن توصیه داشتند بحث مدیریت جهادی است که خوشبختانه در این راستا توفیقات خوبی در مجموعه کشوری به دست آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه‌ها باید این روحیه بیش از پیش تقویت شود افزود: یکی از مشکلات شهرستان در حوزه آموزش و پرورش، طرح‌های آموزشی و یا تجهیز مدارس از سوی اداره کل نوسازی است اگرچه این مهم در دست اقدام است.

 فرماندار نهاوند با تاکید بر اینکه این مساله نارضایتی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است یادآور شد: مردم توقع دارند وقتی وعده‌ای از سوی مسئولان داده می‌شود در اسرع وقت به آن عمل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسات مسئولان نوسازی مقرر شد یک فضای آموزشی تا قبل از مهرماه تحویل آموزش و پرورش شود اما متاسفانه افتتاح این طرح در دهه فجر هم امکان پذیر نیست.

ضرغام در ادامه با بیان اینکه طرح‌های نیمه کاره اموال بیت‌المال و سرمایه‌های مملکت است گفت: در صورت تاخیر در اجرا، این طرح‌ها مستهلک شده و به مرور از بین می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان اداری آموزش و پرورش نهاوند سال‌هاست نیمه کاره رها شده است افزود: با وجود بازدیدهای مکرر از آن و تاکید بر اتمام هنوز اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: برای اجرای به موقع طرح‌ها انتظار داریم اگر مشکل از سوی پیمانکار است، آن را خلع کرده و پروژه به فرد دیگر واگذار شود به طوری که تعهد به برنامه به موقع عملیاتی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش نیز گفت: در شرایط کنونی خدمت به مردم بزرگترین معروف است که می‌تواند باعث امیدواری به آینده کشور و مشارکت در انتخابات شود.

وی همچنین از شهرداری نهاوند درخواست کرد، در زمینه پرداخت کرایه سرویس معلولین که در مراکز استثنایی تحصیل می کنند همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز اظهار کرد: به منظور اجرای طرح‌های آموزشی مجوز احداث پنج آموزشگاه با مشارکت بنیاد برکت و بانک پاسارگاد گرفته شده که برای اجرای آنها منتظر ارسال نقشه از اداره کل نوسازی مدارس هستیم.

علیرضا شهبازی اضافه کرد: در حال حاضر علیرغم محدودیت‌های اعتباری توانسته‌ایم اعتباراتی را از سایر نهادها جذب کنیم اما بیش از چهار ماه است که منتظر ارسال نقشه مدارس از سوی اداره کل نوسازی استان هستیم به نحوی که با پیگیری‌های مستمر تاکنون کار انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه با تاخیر و تعلل در کارها ممکن است خیرین و یا نهادهایی مانند بنیاد برکت و بانک پاسارگاد از اجرای این طرح‌ها منصرف شوند یادآور شد: این اتفاق برای استان و شهر زیان به حساب می‌آید.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: زمانی که برای اجرای یک طرح اعتبار لازم گرفته شده چرا نباید کمک کرد اجرای در اولویت استان قرار گیرد به ویژه با شرایطی که تعدادی از مدارس شهرستان تخریبی است.

پایان پیام/3140

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648161

مهمترین اخبار ایران و جهان: