نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 18:07

ظرفیت‌ها برای فعال کردن اقتصاد گردشگری در ایلام وجود دارد

استاندار ایلام گفت: اقتصاد گردشگری برای استان مهم است و ظرفیت‌هایی برای فعال کردن آن در ایلام وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، امروز ۲۳ بهمن‌ماه در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صنایع وابسته تهران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، با ابراز خرسندی از دستاوردهای صنایع‌دستی و گردشگری استان، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در این نمایشگاه جای تقدیر و تشکر دارد و معرفی استان ایلام بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه غرفه‌های ایلام در بخش صنایع‌دستی و گردشگری طبیعی بسیار قابل توجه است، افزود: استان ایلام دارای موقعیت‌های بکری به لحاظ گردشگری است.

استاندار ایلام ادامه داد: در سال جاری استان ایلام به واسطه زحمات رسانه‌ها، میراث‌فرهنگی و مسئولان در سطح ملی مطرح کردند و این استان به عنوان استان پدیده نوظهور گردشگری در سطح کشور معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت به واسطه هم مرز بودن ایلام به ۳ استان از ظرفیت های مهم استان است، اظهار کرد: زیرساخت‌های استان مثل بیمارستان‌ها و پزشکان حاذق برای این ظرفیت گردشگری مهیا شده است و در این نمایشگاه زیرساخت‌های استان در بحث گردشگری سلامت در معرض دید عموم قرار گرفته بود که جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام دارای یک تمدن و تاریخ کهن است و به جاذبه های گردشگری استان افزوده است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: ایلام دارای ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری دفاع مقدس است، به واسطه یادمان های دفاع مقدس این استان سالانه پذیرای علاقه‌مندان زیادی از سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه خوبی برپا شده و ظرفیت های استان به خوبی معرفی شده است، گفت: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند علاوه بر منبع درآمد برای مردم، عاملی برای توسعه کل استان شود.

استاندار ایلام گفت: توسعه بخش گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های استان است و قصد داریم ظرفیت های این بخش به محلی برای درآمد مردم تبدیل شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: اقتصاد گردشگری برای استان بسیار مهم است، ظرفیت‌ها برای فعال کردن اقتصاد گردشگری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان، افزود: بسته‌های جدیدی در بخش استانی و ملی به عنوان مشوق در حوزه گردشگری استان به زودی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: برای تسهیل‌گردی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی استان، ادارات نباید در ارائه مجوز و استعلام سخت‌گیری کنند، تسهیلات بانکی در سریع‌ترین زمان ممکن به سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ایلام با داشتن‌ آب و هوای مختلف یکی از مناطق بکر برای ایجاد بوم‌ گردی است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری استان نسبت به گذشته مطلوب و مثبت بوده است و کارنامه آن در سطح ملی و استانی بسیار قابل قبول است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669261

مهمترین اخبار ایران و جهان: