نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 11:31

افتتاحیه جشنواره دختران آفتاب ایران «دآ» در ایلام

آئین افتتاحیه جشنواره دختران آفتاب ایران «دآ» در دبیرستان دخترانه شبانه روزی عشایری صدیقه کبری (س) شهرستان چوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه آئین افتتاحیه جشنواره دختران آفتاب ایران (دآ) استان ایلام در دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی عشایری صدیقه‌کبری (س) با حضور معاونین امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان و روسای اداره آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان چوار برگزار شد.

شهناز قبادی معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، گفت: این اداره کل، آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی دنبال می‌کند.

 وی افزود: این جشنواره با محوریت ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه‌روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش‌آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می‌شود.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان دختر ساکن در خوابگاه و استعدادیابی، نیز از اهداف این جشنواره است و ۷۶ نفر دانش‌آموز به عنوان پایلوت دانش‌آموزان در آن انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ این جشنواره امروز به همت و حمایت ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان ایلام اجرا شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654217

مهمترین اخبار ایران و جهان: