نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 17:33

آغاز به کار خانه محیط‌زیست در سنقروکلیایی

اولین خانه محیط‌زیست دانش‌آموزی شهرستان سنقروکلیایی با شعار «هوای پاک، مسوول پاسخگو، شهروند مسوول» از امروز یکشنبه 1 دی‌ماه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسوول پاسخگو، شهروند مسوول» امروز یک‌شنبه 1 دی‌ماه اولین خانه محیط‌زیست دانش‌آموزی با حضور مدیرکل حافظت محیط زیست استان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، در این مراسم اظهار کرد: ایجاد خانه‌های محیط‌زیست گامی در راستای جلب مشارکت عمومی و مردمی سازی برنامه‌ها و تحقق شعار سازمان حفاظت محیط‌زیست (سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه) بسیار بااهمیت است.

وی افزود: فراهم آمدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و مؤثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری خصوصاً در مباحث زیست‌محیطی می‌تواند در بهبود وضعیت محیط‌زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش و گسترش خانه‌های محیط‌زیست و جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی در کنار برنامه‌ریزی و تلاش مدیران شهری می‌تواند نقش مهمی در کاهش چالش‌های محیط‌زیستی شهرها و محلات آن مانند مشکلات پسماند، مصرف بی‌رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و کمبود فضای سبز و… با ارتقای اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست‌محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست داشته باشد.

در ادامه لیدا کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با قدردانی از همکاری مسوولان آموزش‌وپرورش شهرستان سنقروکلیایی و تلاش و کوشش رئیس و کارکنان محیط‌زیست این شهرستان در ایجاد خانه محیط‌زیست گفت: در راستای سیاست‌های مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌زیست، یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تأسیس خانه‌های محیط‌زیست است.

کلانتری افزود: خانه‌های محیط‌زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی محیط‌زیست و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه گری و همه مباحث مربوط به حوزه محیط‌زیست و مکانی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه در راستای حفظ محیط‌زیست است.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644961

مهمترین اخبار ایران و جهان: