نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:57

بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و آزادی است.

امام جمعه ارومیه گفت: در دوران طاغوت کشور به دست بیگانگان اداره می‌شد و لذا بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، عزت، آزادی و حریت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه در دوران طاغوت کشور به دست بیگانگان اداره می‌شد، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، عزت، آزادی و حریت است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر افزود: پیروزی انقلاب، اتفاق بسیار مهمی در تاریخ کشور بود لذا ضروری است این پیروزی و ایام الله دهه فجر را زنده نگه داریم به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه با انقلاب، تغییر اساسی در مسیر سیاسی کشور ایجاد شد، ادامه داد: اصل و ماهیت انقلاب، حاکمیت دین و اسلام در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمنان در طول ۴۵ سال از هیچ اقدامی علیه ایران کوتاهی نکردند، گفت: ایران بعد انقلاب رو به پیشرفت و پیروزی است و به دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری اظهار کرد: بر همه ما وظیفه است در انتخابات ثابت قدم باشیم و با اقتدار در میدان عمل حضور باشیم. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف افزود: حضور جوانان و نوجوانان در اعتکاف نشان از گسترش تدین و ایمان در بین نسل جوان جامعه است. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه غش در معامله و کم فروشی، نمونه‌ای از ضایع کردن حق الناس و حرام است، گفت: اگر در جامعه خیانت در خرید و فروش اتفاق بیافتد، امنیت اقتصادی و اطمینان از بین می‌رود. 

وی کوتاهی در انجام وظیفه را نیز مصداقی از غش و خیانت به مردم دانست و گفت: اگر هر صنفی اعم از اصناف، کارگر، معلم، کارمند، دانشجو و... در انجام وظایف خود کوتاهی کند، مرتکب گناه و خیانت شده و باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده در اسلام، اظهار کرد: ضروری است، همسران نسبت به یکدیگر با اخلاق نیکو رفتار کرده و ابراز علاقه و محبت لسانی داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657961

مهمترین اخبار ایران و جهان: