نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 14:10

اسلام دین رحمت و مهربانی و مخالف خشونت و خونریزی است

امام جمعه سنندج گفت: اسلام دین رحمت و مهربانی و مخالف خشونت و خونریزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، به مهاجرت پیامبر مکرم اسلام از مکه به مدینه اشاره و اظهار کرد: زمانی که کفار تصمیم به قتل پیامبر اسلام کردند، خداوند دستور مهاجرت را به حضرت داد و امام علی(ع) در بستر پیامبر خوابید و حضرت به همراه یار غار خود ابوبکر صدیق به سمت مدینه حرکت و به این ترتیب مکر دشمن نقش برآب شد.

ماموستا رستمی افزود: دشمنان از صدر اسلام تا کنون همواره با این دین الهی در ستیز بوده و البته این دشمنی کفر با حق مربوط به تمام ادیان الهی بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود تمام دشمنی های دشمنان اسلام و تمام ادیان الهی بر دشمنان خود پیروز بوده و این به واسطه نصرت الهی است.

امام جمعه سنندج افزود: تمام پیامبران الهی از آدم تا خاتم همه برای هدایت انسان ها به سوی حق و حقیقت آمده و در برابر ظلم و ستم مبارزه کرده اند که می توان سرگذشت سراسر درس آنان را در کتاب قران کاملا درک کرد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه کسی که با دین باشد سربلند دنیا و قیامت خواهد بود، گفت: دین اسلام دین کرامت است و با هر خون و خونریزی مخالف است، اما متاسفانه در دنیای امروز شاهدیم که ارزش انسانی به پایین ترین سطح رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام، دین رحمت، عزت، کرامت و مهربانی است و خشونت و کشت و کشتار در اسلام محکوم و مورد قبول نبوده و نیست.

وی افزود: همانگونه که خداوند از کعبه در مقابل حملات کفار دفاع کرد قدس شریف را نیز از چنگال رژیم کودک کش نجات خواهد داد.

امام جمعه سنندج با اشاره به جایگاه زن در دین اسلام اظهار کرد: متاسفانه امروز دشمنان دین می خواهند با ترویج مد و مدگرایی و فرهنگ و پوشش غربی ارزش و جایگاه بانوان را تضعیف کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635061

مهمترین اخبار ایران و جهان: