نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 21:08

حدود 100 حمله به نظامیان آمریکا در سوریه و عراق

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا خبر داد که طی تقریبا دو ماه گذشته، مقرهای نظامیان این کشور در سوریه و عراق، آماج حملات قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد که نظامیان این کشور در سوریه و عراق، از تاریخ ۲۵ مهر تا ۲۲ آذر، ۹۷ بار هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه روز گذشته، پایگاههای آمریکا در شرق سوریه، سه بار هدف حمله قرار گرفت، ادعا کرد: نیروهای ما در سوریه عراق، بیشتر این حملات را دفع کردند

یک مقام ارتش آمریکا هم اخیرا گفت  نیروهای آمریکا در عراق و سوریه دست‌کم ۵ بار در روز جمعه هدف قرار گرفتند که ۳ مورد آن در پایگاه‌های آمریکا در سوریه و ۲ بار در پایگاه عین‌الاسد در غرب بغداد اتفاق افتاد. 

از میانه اکتبر که نیروهای مقاومت در منطقه حملات خود به پایگاه‌های آمریکا به دلیل حمایت این کشور از کشتار مردم غزه توسط اسرائیل را آغاز کرده‌اند

آمریکا مهمترین حامی اسرائیل در تجاوز همه جانبه صهیونیست‌ها به نوار غزه به شمار می‌آید. نهادهای بین‌المللی اعلام کرده‌اند حجم ویرانی‌ها و کشته شدگان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در قالب کلمات قابل توصیف نیست.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق به تازگی در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

 الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد».

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605161

مهمترین اخبار ایران و جهان: