نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 08:30

خبر خوب| یهودیان اصیل هم به مخالفان رژیم صهیونیستی پیوستند

این روزها نسل‌کشی مردم غزه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورده است، اما این جنایت دردناک موجب شده که وجدان‌های بشری بیدار شود و همه مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زنند، حتی در این میان یهودیان اصیل هم حامی مردم فلسطین شده‌اند و آن را در کنار مجسمه آزادی فریاد زدند.

گروه خبر خوب: امروز جمعه ۱۹ آبان‌ماه است،‌ روزی که قرار است در کنار خانواده آن را به شب برسانید و ما هم برای این ساعات شما بهترین‌ها را آرزو داریم، قبل از اینکه بسته خبر خوب امروز را در برابر دیدگان شما قرار دهیم، می‌خواهیم از یک رویداد تاریخی برایتان بگوییم که مورد غضب رژیم پهلوی و ایالات متحده آمریکا قرار گرفت، سخن از یک خبرنگار پرتلاش و آگاه است که توانست با شم خبرنگاری‌اش نقشی را در تاریخ معاصر ایران ایفا کند، سخن از «سیدحسین فاطمی» استٰ؛ همان کسی که قبل از مصدق موضوع ملی‌ شدن نفت را مطرح کرد.


روزنامه «باختر امروز» که زیاد علیه پهلوی می‌نوشت

فاطمی در روزنامه‌ «باختر امروز» همواره قلم تندی علیه سلطنت و دولت های دوره پهلوی و علیه انگلیس داشت، بارها کارش به حبس کشیده شد، اما در سن ۳۰ سالگی، نام فاطمی بر سر زبان مردم بود. آرام آرام پای او به عرصه سیاست هم باز شد تا جایی که از نزدیکان مصدق شد و در مهرماه  سال ۱۳۳۱ به مقام وزارت امورخارجه ایران رسید.

شجاعت عمل این مرد رسانه در مقام وزارت با تعطیل کردن سفارت انگلیس در تهران نمایان شد. وقتی کودتای ۲۵ مردادماه سال ۱۳۳۲ برای بازگرداندن شاه شکست خورد، فاطمی سخنرانی قهاری در میدان بهارستان علیه پهلوی دوم کرد و سپس مقالات تندی علیه سلطنت و علیه استعمار انگلیس در ایران و شرق جهان نوشت، حتی نام  محمدرضا شاه را که به بغداد فرار کرده بود «فراری بغداد» گذاشت.


«سیدحسین فاطمی» پس از دستگیری در حلقه کودتاچیان

چند روز بعد که کودتای ۲۸ مردادماه اتفاق افتاد، فاطمی در خانه یکی از دوستانش مخفی شد و در نهایت روز ۶ اسفندماه سال ۱۳۳۲ دستگیر شد و پس از محاکمه غیرعلنی در دادگاه نظامی به دلیل اقدام برای برکناری محمدرضا پهلوی در سحرگاه ۱۹ آبان‌ماه سال ۱۳۳۳ تیربارانش کردند و پیکرش در قبرستان ابن‌بابویه شهر ری در کنار شهدای قیام ۳۰ تیر به خاک سپردند.

حال بسته خبری امروز را آغاز می‌کنیم؛ بسته‌ خبری که شامل واکنش یهودیان آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه بین‌الملل، یک خبر خوب از جنس کارآفرینی به همت یک زوج هنرمند، یک خودکفایی جالب در حوزه دریانوردی در دریای خزر و در نهایت باز شدن پای یوزپلنگ ایرانی به سبزوار را فراروی خود خواهید دید، با ما همراه باشید:

*تحصن صدها یهودی حامی فلسطین پای مجسمه آزادی!

طبق برخی آمار، جمعیت یهودیان دنیا، چیزی حدود ۱۵ میلیون نفر تخمین زده شد که بیش از ۸۵ درصد آن‌ها در آمریکا و فلسطین اشغالی ساکن هستند، نکته جالب‌تر اینکه صهیونیسم و یهودیت اصلاً معادل هم نیستند و حتی در میان آن‌ها نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شکاف وجود دارد. زیرا «صهیونیسم» یک حزب و تشکیلات سیاسی است که با ابزار ظالمانه و نامشروع اهداف غاصبانه‌ای را تعقیب می‌کند و نگاه نژادپرستی دارد.


یهودیان اصیل مخالف رژیم صهیونیستی شدند

اما این روزها که دامنه جنایت‌های این رژیم غاصب تمامی ندارد، تعداد زیادی از یهودیان به مخالفان این رژیم پیوسته‌اند، نمونه عینی آن هم تحصن صدها یهودی حامی فلسطین پای مجسمه آزادی در نیویورک است، این گروه که روی پایه مجسمه ایستاده بودند، بنرهای بزرگی با محتوای «اینک آتش‌بس!» و «کل جهان در حال تماشاست» در دست داشتند و مخالفت خودشان را ابراز کردند.

وقتی آوازه کار آفرینی با نخ و سوزن زوج ایرانی به سئول رسید

پنج سال از کسب‌کار فاطمه خانم به همراه همسرش آقا وحدان گذشته است،‌ کسب و کاری که همراه با احیای سوزن‌ دوزی سنتی در خراسان شمالی بوده و امروز تلاش پنچ ساله آن‌ها موجب اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستاهای اطراف شیروان شده است. این همت والای زوج مهندس حتی به توسعه پایدار روستا نیز کمک کرده است و همین امر موجب شد که جایزه مسابقه بین‌المللی طراحی برند سئول را از آن خود کنند.


«فاطمه عبدی» و همسرش «وحدان صابری» زوج مهندس و کارآفرین

«مهر» در خزر دل به آب زد

وقتی خبر یک دستاورد مهم را می‌شنویم یا می‌خوانیم که با دستان پرتوان ایرانی‌ها، افتخاری دیگر در این کشور ثبت شده است، ما را سر ذوق می‌آورد. مخصوصاً که در این سال بیش‌ترین خبرهای خوب را در حوزه دریانوردی داشتیم. البته  این بار خبرخوب ما  سر از سرزمین مازندران و دریای خزر درآورده است.


مهر به خزر رسید

با شوق بخوانید که کشتی بزرگ کانتینربر «مهر» که به دست متخصصان ایرانی در کشتی‌سازی «صدرا» تولید شده، به آب انداخته شد. این کشتی کانتینربر یخچالی برای اولین بار است در دریای خزر ساخته شده و در نوع خودش بی‌نظیر است که با طراحی فنی و مهندسی داخلی با چند ۱۰ میلیارد هزینه قرار  است مرکبات و محصولات را به کشورهای CIS  صادر کند.

مشاهده یک یوزپلنگ در سبزوار برای اولین بار

سال‌هاست که دوستداران محیط زیست و محیط‌بانان سبزوار خبر از حضور یوزپلنگ در این منطقه را داده بودند،‌ منتها در زیستگاه‌های شهرستان سبزوار در حاشیه منطقه «توران» استان سمنان یکی از مناطق زندگی و دالان بسیار مهم گذر یوزپلنگ ایرانی است تا کنون موفق نشده بودند این خبر را مستندسازی کنند که با فیلم‌برداری «بلال قانعی» محیط‌بان سبزواری این مهم صورت گرفت. 

 

«بلال قانعی»؛ محیط‌بان از این یوزپلنگ تصویربرداری کرده است.

البته در راستای حفظ و مشاهده یوزپلنگ در این منطقه مهم تعدادی آبشخور و آب انبار راه‌اندازی شد و گشت‌های حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار افزایش یافت. در کنار آن هم دوربین‌گذاری و پایش دقیق مرزهای زیستی هم انجام گرفت تا برای اولین بار یک یوزپلنگ در سبزوار مشاهده شود.

فکر دیگران را به خودتان وابسته نکنید!

گاهی اوقات شده است که برای انجام کاری نزد کسی می‌رویم نه یک بار بلکه چند بار و آن بنده خدا هم راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد، در این اثنا مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی معتقد است باید راهی دیگر را انتخاب کرد:‌ اگر شما در ضمن مشاوره دادن به دیگران، چنان عمل کنید که او دفعه دیگر هر کاری که دارد، قبل از اینکه فکر کند، بیاید از شما بپرسد، این نقض غرض است؛ این خدمت نیست، اگر شما چنان او را راهنمایی کنید که او هرگز نتواند بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد، خیال می‌کنید که به او خدمت کرده‌اید؛ اما شما به او خیانت کرده‌اید. گاهی آدم لذت می‌برد از اینکه با او مشورت کنند! لذت می‌برد از اینکه از او کسب تکلیف کنند! اگر این‌طور شد، آن فرد را چنان بار می‌آورد که به او وابسته شود و دم به دم بیاید بگوید: «آقا! تکلیفم چیست؟ این کار را بکنم یا نکنم؟»


به دیگران مشورت بدهید اما با یک شرط ...

مثلاً کسی که دوست دارد چند نفر مثل موم در دستش باشند، یک بار که آن‌ها بدون مشورت او عمل کردند و اشتباه کردند، می‌گوید: نگفتم که بدون مشورت با من تصمیم نگیرید؟! من خیر شما را می‌خواهم. برای شما ضرر داشت که یک زنگ به من می‌زدید و کسب تکلیف می‌کردید و اطلاع می‌دادید؟! این تربیت اسلامی نیست، این سیستم تربیت نفسانی است. این برنامه بنده‌سازی انسان‌ها و وابسته کردن آن‌ها به خود است.

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566861

مهمترین اخبار ایران و جهان: