نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 11:55

جذب ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ متقاضی سرمایه گذاری با قراردادهایی به ارزش ۷٠ هزار میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان جذب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری اظهار کرد: با واگذاری 90 هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی به 100 سرمایه گذار در مسیر تحقق شعار سال و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی، جزو استانهای پیشتاز کشور در بحث جذب سرمایه گذار هستیم.

وی میزان سرمایه گذاری قراردادهای منعقد شده را 70 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این طرحهای صنعتی، زمینه اشتغال ۳۷٠٠ نفر فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به نوع فعالیت این واحدهای صنعتی تصریح کرد: بیشترین میزان فعالیت متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه شیمیایی، غذایی و فلزی بوده است.

صفاری در خصوص بیشترین جذب سرمایه گذار و میزان زمین های واگذار شده نیز گفت: شهرک های صنعتی خرمدشت، حکیمیه و قزوین (کوهین) به ترتیب بیشترین میزان استقبال را دارا بودند.

وی در پایان با بیان اینکه نزدیکی به تهران، برخورداری از زیرساخت ها و موقعیت ارتباطی مناسب موجب شده تا قزوین به استانی جذاب برای سرمایه گذاران صنعتی تبدیل شود، تاکید کرد: طی سال های اخیر با وجود تحریم های ظالمانه دشمن هرساله شاهد رشد سرمایه گذاری در بخش تولید در استان قزوین بوده ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578517

مهمترین اخبار ایران و جهان: