نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 11:27

فعالیت ۱۹۸ هنرستان استان اصفهان در رشته‌های صنایع‌دستی

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر از۵۰۰ هنرستان استان اصفهان ۱۹۸ هنرستان در رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند و سه هنرستان به‌صورت تخصصی آموزش صنایع‌دستی را برعهده دارند.

پیمان شاهپوری، رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره صنایع‌دستی خلاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اصفهان با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره صنایع‌دستی خلاق اظهار کرد: اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی انتخاب شده است و تمام نهادهایی که در این شهر و استان وجود دارند در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز در راستای وظیفه سازمانی خود که بحث آموزش و پرورش و به‌نوعی آموزش و فرهنگ‌سازی است در زمینه صنایع‌دستی فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر اصفهان ۵۰۰ هنرستان دارد که از این تعداد ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند و سه هنرستان به‌صورت تخصصی و ویژه آموزش صنایع‌دستی را برعهده دارند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تعداد ۲ هزار نفر در جشنواره صنایع‌دستی خلاق ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۲۰۰ نفر از آنها توانستند آثار خود را به‌موقع آماده کنند و در جشنواره ارائه دهند.

وی ادامه داد: از این میان ۱۴۱ اثر به‌عنوان منتخب نهایی شناخته شد که پس از مراحل آزمون عملی و راستی‌آزمایی تعداد ۷۹ اثر با رتبه‌های اول، دوم و سوم انتخاب شدند و از آثار منتخب و هنرمندان منتخب تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان به افراد برتر در رشته‌های سفال، دوخت سنتی، قلم‌زنی، تذهیب، طلا و جواهرسازی، فرش و دوخت‌های تزیینی، جوایزی اهدا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536717

مهمترین اخبار ایران و جهان: