نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 06:51

نخستین برف پاییزی جاده های کوهستانی گلستان را سفیدپوش کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی در استان، گفت: برای نخستین بار در فصل پاییز امسال، شاهد ریزش برف در ارتفاعات و سفیدپوش شدن جاده های کوهستانی گلستان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، عادل مصدقی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برف پاییزی هم اینک در محورهای کوهستانی درازنو، چهارباغ، شاهکوه و خوش ییلاق، گلیداغ و افراتخته در حال بارش است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، هم اینک گشت ها و اکیپ های راهداری با حدود 160 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین و بیش از 300 راهدار و عوامل راهداری، علاوه بر حضوری فعال و مستمر در طول راههای حساس و کوهستانی، در حال نمک پاشی ویخ زدایی راه‌ها هستند.

وی با اشاره به تداوم بارندگی های پراکنده در استان تا چند روز آینده و لغزندگی محورهای ارتباطی به ویژه محورهای کوهستانی گلستان، از کاربران جاده ای خواست تا زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

مصدقی با تاکید بر پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری از کاربران جاده ای درخواست کرد که در صورت لزوم سفر و تردد، حتما طی تماس با تلفن گویای 141 از وضعیت و شرایط جوی راه‌ها مطلع شوند.

گفتنی است استان گلستان پنج هزار و 251 کیلومتر انواع راه دارد که هزار و 750 کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580617

مهمترین اخبار ایران و جهان: