نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 22:56

کاخ سفید: امیدواریم آمریکایی‌های بیشتری در تمدید آتش‌بس غزه آزاد شوند

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت واشنگتن امیدوار است که در تمدید آتش‌بس غزه، آمریکایی‌های بیشتری آزاد شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از تمدید آتش‌بس در غزه استقبال کرده است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «رویکردی که ما با اسرائیل و شرکایمان در منطقه اتخاذ کرده‌ایم کارساز بوده و به درخواست خود برای محافظت از غیرنظامیان ادامه خواهیم داد».

کربی گفت: «به اسرائیلی‌ها تاکید خواهیم کرد که در جریان عملیات نظامی خود به غیرنظامیان آسیبی نرسد».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید ابراز امیدواری کرد که طی دو روز آینده تعدادی آمریکایی نیز در میان اُسرای آزاد شده در غزه باشند.

پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

جنبش حماس نیز ضمن تأیید این توافق، تأکید کرد: با برادران مصری و قطری بر سر تمدید آتش‌بس موقت به مدت دو روز دیگر با همان شروط قبلی توافق کردیم.

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند. 

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586761

مهمترین اخبار ایران و جهان: