نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 17:57

ایهود باراک: بزرگترین شکست تاریخ اسرائیل را از حماس خوردیم

نخست ‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو بزرگترین شکست تاریخ خود را از حماس خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با بیان شکست تاریخی این رژیم از نظامیان حماس اظهار داشت ارتش و مردم به نخست وزیر این رژیم اعتمادی ندارند. 

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونبستی روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس-۲۴» گفت: «اگر اسرائیل می‌خواهد حماس را شکست دهد، چاره‌ای جز حمله زمینی به غزه ندارد».

باراک گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نه اعتماد مردم و نه ارتش را به همراه دارد».

وی گفت که تهاجم زمینی به غزه هفته‌ها، شاید حتی چند ماه طول بکشد. نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل حمله حماس را «بزرگ‌ترین شکست در تاریخ اسرائیل» توصیف کرد، هم به این دلیل که تل آویو نتوانست از حمله جلوگیری کند وهم به دلیل تاخیر در اعزام نیرو به جنوب برای محافظت از صهیونیست‌ها.

«یوسی میلمان» روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه امنیتی صهیونیستی امروز (۲۴ مهر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در حمله رزمندگان عزالدین القسام، تاکنون ۱۸۱۵ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند که هویت ۴۵۵ نفر از آن‌ها هنوز مشخص نیست.

او نوشت: «از این میان ۱۰۰۰ نفر غیرنظامی، ۲۹۱ نفر از نیروهای ارتش، ۱۰ افسر شاباک، و ۵۴ افسر پلیس جزو کشته شدگان هستند؛ ۵ افسر پلیس نیز مفقود شده‌اند.»

 «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که به یک آبروریزی تمام‌عیار امنیتی و نظامی برای اشغالگران تبدیل شده است؛ در مقابل نیز صهیونیست‌ها در تلاش برای بازیابی آبروی از دست رفته خود آب و برق غزه را قطع کرده و اجازه ورود هیچ کمک بشردوستانه را نمی‌دهند و طی ۱۱ روز گذشته ۲۷۵۰ غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند را به خاک و خون کشیده‌اند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540117

مهمترین اخبار ایران و جهان: