نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 19:53

تصادف، علت اصلی بیشتر معلولیت ها

رئیس اداره بهزیستی بردسکن گفت: افزایش معلولیت های سال های اخیر بر اثر تصادفات وحوادث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن مصطفی محمد پور در حاشیه مراسم برگزاری نماز جمعه این هفته بردسکن که وی به اتفاق تنی چند از معلولین وافراد تحت پوشش این نهاد در نماز جمعه شرکت کرده بود، به خبرنگاران اظهار کرد: اداره بهزیستی بردسکن دارای ۳۲۰۰ نفر خانواده تحت پوشش معلول است که از این تعداد ۲۷۰۰نفر مستمر بگیر هستند.

محمد پور از افزایش پرداختی های افراد تحت پوشش در سالجاری خبرداد وگفت: در سالجاری بیش از ۶۰ درصد مبالغ افراد مستمر بگیر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن در این جمع افزود: در راستای خانه دار کردن افراد معلول از محل نهضت ملی مسکن دراین شهرستان تا کنون ۱۸ نفر در انابد برای آغاز واحد خود پروانه ساختمانی خود را دریافت نمودند.

وی از پیگیری مسکن تعداد ۳۵ نفر معلول دیگر در اراضی مسکن ملی در مرکز شهرستان خبر داد واظهار داشت: در سال جاری نیز غیر از مسکن ملی برای تعداد ۲۰ نفر دیگر در روستاهای مختلف ساخت مسکن ومرمت واحد های آنان انجام شده است.

رئیس این اداره در بردسکن از برنامه های روز ۱۲ آذر ماه روز معلولین خبرداد وافزود: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی با همکاری اداره ورزش وجوانان در رشته های بومی محلی، بازدید از خانواده های افراد معلول ورسیدگی به مشکلات آنان با حضور مدیران شهرستان را از جمله برنامه های روز ۱۲ آذر نام برد.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن از صدور مجوز و فعالیت ۴ مرکز مثبت زندگی در بردسکن و انابد خبرداد و گفت: بهزیستی به عنوان نهادی مهم در حوزه رفاه اجتماعی و تاثیر گذار در ارتقا سلامت اجتماعی منشا خدمات تخصصی ارزشمند به گروه های مختلف جامعه است. 

وی اظهار داشت: درمراکز مثبت زندگی ۲۲ فعالیت بهزیستی از جمله اقدامات پیشگیرانه از معلولیت ها و آسیب ها ،توانمندسازی خانواده ها و نیز خدمات حمایتی و فعالیتهای دیگر را انجام می شود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590561

مهمترین اخبار ایران و جهان: