نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:05

نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقه و شفاف رویکرد اصلی رسانه ها باشد

قم- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقه و شفاف و تبادل افکار در سطح جامعه از جمله مهمترین رویکردهای جامعه رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود داودآبادی ظهر چهارشنبه در دیدار مهدی مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر استان قم با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار فرصتی برای تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه است که خالصانه و پرتلاش در طول سال بار امر اطلاع رسانی به جامعه را به دوش می کشند و امروز اهمیت کار خبرنگاران برای کسی پوشیده نیست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ابراز داشت: نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقه و شفاف و تبادل افکار در سطح جامعه از جمله مهمترین رویکردهای جامعه رسانه‌ای است که باید به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

داودآبادی با اشاره به اهمیت پیوست رسانه‌ای در مواقع بحرانی بیان داشت: نقش دهی به افکار عمومی جامعه، از رسانه‌ها آغاز می‌شود که لازمه آن این است خبرنگاران در این زمینه ورودی هنرمندانه داشته باشند.

وی عنوان داشت: در دوره جدید مدیریت منطقه اقتصادی سلفچگان قم، تغییر نگاه مالکیتی به مدیریتی را دنبال می‌کنیم و در این ماه‌ها تلاش شد تا نظام پرداخت‌ها اصلاح و سامان یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارکنان منطقه اقتصادی سلفچگان در امر محرومیت زدایی نیز مسئولیت اجتماعی خود را دنبال می‌کنند و ماهانه مبالغی برای این امر اختصاص می‌دهند که البته اختیاری و علاقه خودشان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: نگاه ویژه ای به منابع انسانی خود داریم و تلاش می‌شود از نگاه ابزاری خودداری شود، چرا که معتقدیم کرامت انسان‌ها باید حفظ شود.

داودآبادی با بیان اینکه تضمین اشتغال برای دانشجویان علمی کاربردی مجموعه خود را در دستور کار داریم افزود: معتقدیم که داشتن مهارت و توانمندی در کنار تحصیلات دانشگاهی در جهت ایجاد اشتغال دانشجویان امری ضروری است.

وی ادامه داد: ارتباط دو سویه با فعالان اقتصادی از جمله اقدامات در دوره جدید است و مدل‌های جدید واگذاری زمین در منطقه اقتصادی سلفچگان تعریف شده که تهاتر با عملیات عمرانی از جمله آنان است و زمین رایگان به شرکت‌های دانش بنیان جهت فعالیت‌ها واگذار می‌شود.

وی عنوان داشت: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش داریم تا هزار واحد مسکونی را در منطقه بسازیم که این امر موجب کاهش خطرات تردد کارگران و تمرکززدایی جمعیت در قم خواهد شد چرا که امروز شهر قم گنجایش جمعیت بیش از این را ندارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: استقرار صنایع خاص در منطقه اقتصادی سلفچگان از جمله برنامه‌ها است و در حال حاضر تنوع محصولات در این منطقه بالغ بر ۲۵۰۰ محصول است.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم نیز در این دیدار اظهار داشت: جامعه رسانه‌ای استان قم شرایط سختی را برای انجام رسالت و مأموریت خبری خود تحمل می‌کنند و حمایت‌های مجموعه‌های مختلف حاکمیتی در راستای تقویت رسانه‌ها امری اجتناب ناپذیر است.

مهدی بخشی بیان داشت: در سال‌های اخیر اطلاع رسانی از مجموعه فعالیت‌ها در منطقه اقتصادی سلفچگان مطلوب نبوده و امید است در دوره جدید این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای شهروندان قمی بیش از گذشته تبیین شود و ارتباط این مجموعه با رسانه‌های استان قم تقویت شود.

وی افزود: برگزاری تورهای رسانه‌ای برای آشنایی بیشتر اهالی رسانه استان قم با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند برای برقراری ارتباط بیشتر مجموعه‌های تولیدی که در خط مقدم اقتصاد کشور قرار دارند با رسانه‌ها مؤثر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434417

مهمترین اخبار ایران و جهان: