نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:48

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد

وزیر امور خارجه کشورمان تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی خود، ایران را به مقصد پاکستان ترک کرد.

قرار است در این سفر وزیر امور خارجه کشورمان دیدارهای دوجانبه‌ای را با همتای پاکستانی خود و مقامات این کشور داشته باشد.

حسن کاظمی‌قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، در این سفر، وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می‌کند.

همچنین هیأت عالیرتبه اقتصادی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی خواهند کرد.

گفتنی است، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه نهم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر امیرعبداللهیان به پاکستان گفت: براساس دعوت همتای پاکستانی در حال برنامه ریزی انجام این سفر هستیم و امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها در بازه کوتاه انجام شود. موضوعات مختلفی را با طرف پاکستانی برای گفت‌وگو داریم. علاوه بر موضوعات سیاسی و امنیت مشترک و مبارزه با تروریسم به عنوان تهدید مشترک، موضوعات اقتصادی و تجاری مهمی برای گفت‌وگو داریم. قرار است، هیأت عالیرتبه اقتصادی هم وزیر خارجه را در این سفر همراهی کند.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ به دعوت حسین امیرعبداللهیان به ایران سفر کرده بود که با وزیرخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) در داووس سوئیس دیدار کرده بودند و در خصوص رایزنی‌های نزدیک سیاسی دو کشور در موضوع افغانستان، تحولات شبه قاره و برخی دیگر از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به گفت‌وگو پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423517

مهمترین اخبار ایران و جهان: