نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:32

مسئله ترافیک به مشکلی لاینحل در ایلام تبدیل شده است

فرمانده انتظامی ایلام گفت: مسئله ترافیک و وجود ۳۳۵ هزار خودرو پلاک ایلام و نبود زیرساخت های شهری لازم، به مشکلی لاینحل در شهر ایلام تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام صبح یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه به عنوان صاحب قلم میتوانند با رصد مشکلات اجتماعی - فرهنگی جامعه و انعکاس آن به فرماندهی انتظامی استان یاریگر این ارگان نظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه بسیار مثمر ثمر باشند.

وی افزود: یکی از دغدغه های مردم در شهر ایلام مسئله ترافیک است، این مهم با وجود تعداد ۳۳۵ هزار خودرو پلاک ایلام و نبود زیرساخت های شهری لازم به مشکلی لاینحل در سطح این شهر تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: در این راستا ماه گذشته همایشی با عنوان بانوان فرهنگیار ترافیک با حضور بیش از ۴٠٠ نفر از بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی در راستای ارتقا فرهنگ مدیریت ترافیک برگزار شد.

سردار سلمانی گفت: علاوه بر حضور میدانی پلیس در جامعه، به صورت نامحسوس نیز مشکلات جامعه رصد شده و جهت رفع به معاونت های مربوطه ارجاع داده خواهدشد.

این مقام نظامی تصریح کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح  پارک ها و تفرجگاه های استان جهت جمع آوری معتادان متجاهر، مبارزه با خرده فروشان و مقابله با ارازل و اوباش اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این امر موفقیت های چشمگیری کسب شده است، گفت: در قالب این طرح دستگیری معتادان متجاهر ۱۸درصد و کشفیات مواد مخدر ۶درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش داشته است.

سردار سلمانی گفت: یکی دیگر ازطرح های در دست بررسی جهت کاهش جمعیت معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهر، راه اندازی کمپ ترک اعتیاد بر اساس اجرای ماده ۱۶ است که با اجرای آن در جهت ارامش جامعه و خانواده های معتادان گام موثری برداشته خواهد شد.

وی به برنامه های در دست اقدام فرماندهی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: افزایش طرح های مقابله با ارزال_اوباش، معتادان متجاهرو خرده فروشان، مبارزه با سرقت های خرد و کلان در حوزه معاونت اجتماعی، اجرای طرح های ارتقا امنیت اجتماعی و تعامل با سایر ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی در جهت فرهنگ سازی و افزایش امنیت اجتماعی از دیگر برنامه های این فرماندهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تقویت تعاملات دو جانبه مردم و دستگاه ها با نیروی انتظامی در روند دستیابی به امنیت توسعه یافته و پایدار نقش مهمی دارد و برای تحقق جامعه محوری پلیس باید این تعاملات تقویت شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428517

مهمترین اخبار ایران و جهان: