نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 20:22

موکب‌داران مشعل‌داران نهضت عاشورا هستند

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه موکب‌داران مشعل‌داران نهضت عاشورا هستند، گفت: محرم ماه اشاعه معروف‌ها و ارزش‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر امروز چهارشنبه در نشست با موکب‌داران اربعین حسینی با تسلیت ایام حزن و اندوه و ماه عزای سیدالشهداء گفت: ماه محرم ماه اشاعه معروف‌ها و ارزش‌ها است و هدف قیام امام حسین (ع) اقامه نماز، ترویج معروف‌ها و مبارزه با منکرات بود و این نهضت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موکب داران مشعل‌داران نهضت عاشورا هستند، اظهار کرد: موکب‌داران برای اعتلای این نهضت پای کار بوده و هستند که این یک افتخار و موهبت الهی است.

استاندار ایلام افزود: موکب‌داران در اربعین سال گذشته به خوبی پای کار آمدند، امسال نیز همچون سال گذشته باید با برنامه‌ریزی و به‌صورت منسجم در راستای خدمت‌رسانی به زائران ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی نیروهای ارزشی و انقلابی در عرصه‌های مختلف، برگزاری این جلسات و نتایج آن را از مصادیق این نقش آفرینی عنوان کرد و افزود: به واسطه دلدادگی به سرور و سالار شهیدان، همه پای کار آمدند و به رغم گرمای بالا تلفات ناشی از گرمازدگی نداشتیم و حداکثر ماندگاری زائران در پایانه برکت به حداقل رسید.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها باعث شد تا میزان تصادفات در اربعین سال گذشته به میزان ۵۰ درصد و میزان تلفات ناشی از تصادفات ۲۳ درصد کاهش یابد و مقام معظم رهبری از اربعین سال گذشته به عنوان معظم‌ترین مراسم یاد کردند و لبخند رضایت بر سیمای ایشان نقش بست، لذا همه شما در هر چه بهتر برگزاری این مراسم بزرگ مذهبی، فرهنگی نقش داشتید و خوش درخشیدید.

وی با بیان اینکه موکب‌داران، امسال نیز با همه ظرفیت‌ها ورود پیدا کنند، گفت: برنامه‌ریزی ها در این رابطه باید با نظم و انضباط سازمانی باشد.

وی ادامه داد: حُسن اربعین به مردمی بودن آن و یکی از محاسن اربعین همین است، لذا دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را آماده کند، نقش‌آفرین اصلی خود مردم هستند.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: از تجربه سال گذشته به عنوان چراغ راه امسال استفاده می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها براساس اطلاعات و تجهیزات مواکب صورت گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به نقش مهم موکب‌داران در خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی، گفت: اولویت اربعین امسال افزایش خدمات رسانی مواکب استان به زوار در مرز مهران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373561

مهمترین اخبار ایران و جهان: