نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 10:53

به نام اصفهان، به کام خراسان؛ ماجرای مدال‌آوری که در نصف‌جهان حمایت نشد

نایب‌قهرمان اصفهانی پرتاب وزنه آسیا می‌گوید پس از حمایت نشدن از سوی مسؤولان اصفهانی، تصمیم گرفته است برای استان خراسان‌رضوی مسابقه دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب وزنه بیست‌وپنجمین دوره مسابقات دو‌ و‌ میدانی قهرمانی آسیا به میزبانی بانکوک تایلند، مهدی صابری پرتابگر اصفهانی تیم ملی دو و میدانی کشورمان  موفق شد در جایگاه دوم این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال نفره را از آن خود کند.

مهدی صابری ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان که متولد ۱۹ اسفند ۶۹ در اصفهان است، پس از این افتخار‌آفرینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گلایه‌هایی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

*۱۵ سال پیش با رکوردشکنی ملی‌پوش شدم

فارس: در ابتدا بفرمایید چرا دو و میدانی و مشخصا پرتاب وزنه را انتخاب کردید؟

صابری: زمانی که در کلاس دوم راهنمایی بودم توسط معلم ورزشم، رضا رهنما استعدادیابی شدم.

فارس: در سایر رشته‌ها نیز فعالیت داشتید؟

صابری:  سال ۸۱ تا ۸۷ در رشته کشتی فعالیت داشتم و از سال ۸۳ وارد دو و میدانی شدم.

فارس: چه زمانی به تیم ملی راه یافتید؟

صابری: از سال ۸۷ با رکوردشکنی در رده نوجوانان به عضویت تیم ملی در آمدم، سپس در رده جوانان و بزرگسالان هم حضور در تیم ملی را تجربه کردم.

فارس: در چه تیم‌های باشگاهی در دوران ورزشی خود حضور داشتید؟

صابری: در تیم‌های ذوب آهن و سپاهان اصفهان، سیتلکام تهران بودم و امسال هم در باشگاه گل‌گهر سیرجان حضور دارم.

 

فارس: در چه مسابقات بین‌المللی شرکت داشتید و چه افتخاراتی کسب کردید؟

صابری: سال ۱۴۰۱ در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در قالب تیم سیتلکام مقام دوم را کسب کردم؛ در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه در جایگاه ششم قرار گرفتم، در سال ۱۴۰۲ هم در مسابقات آسیایی تایلند مدال نقره را کسب کردم.

فارس: در مورد کسب مدال نقره بیشتر توضیح دهید.

صابری: در این مسابقات تمام رقبای من حضور داشتند و خوشحالم با برنامه‌ریزی و آنالیزی که داشتیم با کمک مربی خود حمید ابراهیم‌نژاد نتیجه خوبی گرفتیم.

*گفتند نه پول داریم و نه حمایت می‌کنیم

فارس: برای حضور در این رقابت‌ها از سوی مسؤولان استان اصفهان حمایت شدید؟

صابری: خیر، قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی برای صحبت به دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان رفتم که ایشان توجهی نداشتند، می‌خواستم با ایشان حضوری صحبت کنم اما وقت ملاقات به من داده نمی‌شد؛ پس از دو هفته در ورودی در اتاق‌شان با من صحبت کردند و گفتند نه پول داریم نه می‌توانیم حمایت کنیم، برو مدال بگیر شاید بتوانیم کاری انجام دهیم.

فارس: بعد از این اتفاق چه تصمیمی گرفتید؟

صابری: من بعد از این موضوع با نا‌امیدی و ناراحتی بسیار تصمیم گرفتم برای استان خراسان رضوی و برای امام رضا(ع) مسابقه بدهم.

فارس: اما اداره کل اصفهان نایب‌قهرمانی شما رو به عنوان یک ورزشکار اصفهانی تبریک گفت.

صابری: از این‌که تبریک گفتند تشکر می‌کنم اما زمانی که من مراجعه می‌کردم و می‌گفتم برای هزینه‌های ورزش پول ندارم و می‌توانم مدال‌آور باشم، اهمیتی داده نشد؛ حتی پول یک کفش تخصصی که آن هم دستور معاون وزیر برای تیر ماه سال گذشته بود تا بتوانم در بازی‌های کشور‌های اسلامی استفاده کنم در آبان یا آذر ماه پرداخت شد که دیگر فایده‌ای برای من نداشت و ۵ ماه از بازی‌های کشور‌های اسلامی‌ گذشته بود.

*ورزش اصفهان حال خوبی ندارد

فارس: وضعیت دو و میدانی اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت دارید؟

صابری: به نظر من به صورت کلی ورزش اصفهان حال خوبی ندارد؛ شما از تمام قهرمان‌های استان اصفهان سوال کنید متوجه این موضوع می‌شوید، در حال حاضر بیش از یک سال است که دو و میدانی اصفهان بدون رئیس اداره می‌شود.

فارس: چه مسابقات و رقابت‌هایی را در پیش رو دارید؟

صابری: برنامه دارم که قبل از شروع بازی‌های آسیایی، در دو رقابت مهم شرکت کنم؛ سپس بازی‌های آسیایی راه خواهیم داشت و بعد برای ورودی المپیک آماده می‌شوم.

فارس: فدراسیون دو و میدانی در چه وضعیتی است؟

صابری: در ۲‌ ماه گذشته تغییراتی در فدراسیون انجام شد که خیلی خوب بود و تمام ورزشکاران با ورود افشین داوری به دو و میدانی انگیزه بیشتری به دست آوردند؛ از لحاظ اردویی و رسیدگی به ورزشکار از شرایط از ۱۰ به ۱۰۰ رسیده و مطمئن باشید آینده دو ومیدانی با وجود شخص داوری روشن است.

فارس: صحبت پایانی؟

صابری: امیدوارم رسانه‌ها حمایت کنند تا اسپانسرها در ورزش‌های مدال‌آور مانند دو و میدانی سرمایه‌گذاری کنند؛ چون هزینه کفش، لباس حرفه‌ای و مکمل بسیار زیاد شده و مشکلات زیادی برای ورزشکاران به وجود می‌آورد.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365361

مهمترین اخبار ایران و جهان: