نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 16:25

روسیه: ۹ حمله اوکراینی‌ها دفع و انبار مهمات آن‌ها منهدم شد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۹ حمله اوکراین دفع و انبار مهمات آن‌ها منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین به تلاش های ناموفق برای عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسکی و دونتسک جنوبی ادامه دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک، ۹ حمله دشمن دفع و انبار مهمات نیروهای اوکراین منهدم شد؛ بیش از ۲۱۰ نظامی اوکراینی نیز کشته شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: تمام اهداف حملات با تسلیحات هوایی و دریایی با برد و دقت بالا محقق شد و تمام اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: در محور کراسنولیمانسکی، حدود ۱۸۵ سرباز اوکراینی کشته شدند. تلفات اوکراین در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا بالغ بر ۲۸۰ نظامی، ۲۵ تانک، ۱۰ خودروی جنگی و یک سامانه راکت اندداز ومپایر بود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1409461

مهمترین اخبار ایران و جهان: