نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:08

پریگوژین: واگنر فعلا نیرو جذب نمی‌کند؛ مأموریت‌مان مشخص است!

فرمانده گروه شورشی «واگنر» می‌گوید که این گروه در حال حاضر نیرو جذب نمی‌کند اما احتمالا در آینده نسبت به جذب نیرو اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم‌پست، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شورشی واگنر که در اواخر ژوئن علیه مسکو دست به شورش زد و در نهایت ظرف ۲۴ ساعت عقب‌نشینی کرد، در پیامی صوتی گفت که این گروه فعلا نیرو جذب نمی‌کند.

سرنوشت واگنر و پریگوژین از زمان شورش علیه کرملین نامشخص است. آنها در حال حاضر در بلاروس به سر می‌برند. کرملین پیش‌تر اعلام کرده بود که پریگوژین پنج روز بعد از شورش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرده و هفته گذشته نیر عکسی از او در سن‌پترزبورگ منتشر شد.

پریگوژین در پیامی صوتی گفت: امروز ماموریت‌های بعدی‌مان را مشخص می‌کنیم؛ ماموریت‌هایی که طرح کلی آن روشن‌تر و روشن‌تر می‌شود. بدون شک، این ماموریت‌ها به نام بزرگ روسیه انجام خواهد شد.

کرملین بعد از شورش ژوئن اعلام کرد که آن دسته از جنگجویان واگنر که در شورش مشارکت نکردند، به ارتش منظم روسیه منتقل خواهند شد و در ادامه نیز وزارت دفاع این کشور با آنها قرارداد امضا کرد.

پریگوژین با اشاره به این مساله اضافه کرد: متاسفانه برخی از نیروهایش به «ساختار قدرت» دیگری نقل مکان کرده‌اند اما مشتاق بازگشت هستند.

وی افزود: مادامی که از حیث نیروی انسانی، کمبودی حس نکنیم، جذب نیرو نخواهیم داشت. به محض اینکه سرزمین مادری ما نیازمند ایجاد یک گروه جدید برای حفاظت از منافع کشورمان باشد، قطعا اقدام به جذب نیرو خواهیم کرد.

پریگوژین هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای واگنر آماده افزایش حضور در آفریقا هستند. نقش این گروه در حمایت از دولت‌های مالی و جمهوری آفریقای مرکزی، یکی از نگرانی‌های دولت‌های غربی محسوب می‌شود. آمریکا این گروه را به جنایت گسترده متهم و تحریم‌هایی را علیه این گروه که آن را سازمان «تبهکار» نامیده، اعمال کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419617

مهمترین اخبار ایران و جهان: