نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:57

بازدید جمعی از مسؤولان از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا

جمعی از مسؤولان استان مازندران امروز از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمعی از مسؤولان استان مازندران امروز از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا بازدید کردند. 

*۵۰۰ روستا در مازندران احیا می‌شود

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی یکی از نیازهای اساسی روستاهای استان است که سپاه کربلا این امر را خوب تشخیص داد و آموزش‌ها و توانمندسازی که در این مرکز طراحی شده نیازهای عینی جامعه روستایی ما است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در روستا ایجاد شغل است، افزود: در این طرح آموزش برای جوانان و پیشکسوتانی که به شکل سنتی کار می‌کردند ارائه می‌شود چرا که وقتی تولید به صورت سنتی باشد درآمدی برای روستاییان ندارد.

استاندار مازندران ادامه داد: در دهکده اقتصادی سپاه کربلا با توانمندسازی در اشتغال، اقتصاد روستا و کسب و کار احیا خواهد شد، ثروت روستاییان افزایش می‌یابد و نیازمندی روستا در مباحث مالی تامین می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه در این طرح خرید تضمینی وجود دارد، افزود: یکی از بزرگترین دغدغه‌ها برای روستاییان این است که تولیدات خود را چکار کنند همین که خرید تضمینی ایجاد می‌شود روستاییان تشویق می‌شوند که تولید را بیشتر کنند. 

وی با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا تاکنون ۱۵۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است، بیان کرد: طرحی را برای احیا ۵۰۰ روستای مازندران داریم که با توجه به پیشرفت‌های سپاه کربلا در این زمینه در این طرح به ما کمک می‌کنند چرا که اگر اقتصاد این روستاها فعال شود می‌توان از آن نمونه‌ای برای ۳هزار و ۶۰۰ روستا در استان استفاده شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای احیای روستاها برنامه‌ای ۵ ساله داریم، بیان کرد:  روستاهایی مولد هستند و همه امکانات در آنها وجود دارد که با احیای آنها هم به تولید ملی کشور کمک شایانی خواهد شد و هم ایجاد اشتغال و بازگشت روستاییانی که به دلیل نبود شغل از روستاها به شهرها رفتند، ایجاد می‌شود و همچنین امید به آینده و تقویت جمعیت استان را نیز در پی خواهد داشت.

حسینی‌پور افزود: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی توسط سپاه کربلا کاری ستودنی و فاخر است، از روستاییان عزیز می‌خواهیم که حداکثر همکاری را داشته باشند چراکه روستاهایی که تا ۳ سال قبل سنتی اداره می‌شدند بعد از اینکه در این طرح قرار گرفتند اکنون جز روستاهای برخوردار هستند، نگاهمان این است که همه روستاهای مازندران باید به این نقطه برسند.

*طرح دهکده اقتصاد مقاومتی روستاها را خودکفا می‌کند

در ادامه سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در حاشیه این بازدید گفت: این طرح کار بسیار بزرگ و برجسته‌ای توسط بسیج سازندگی استان است که با روحیه جهادی در این مکان اجرا شده است.

وی افزود: مطالبه همه مسؤولان شورای تامین که امروز از این طرح بازدید داشتند این بوده که همه ظرفیت مجموعه‌هایی اعضای شورای تأمین معطوف به این شود که چنین مراکزی گسترش یابد که هم باعث اشتغال جوانان و هم اشتغال در روستا می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: این زیست بومی که بسیج سازندگی مازندران طراحی کرده  به برکت گروه‌های جهادی بافکر و ایده جهادی است و می‌تواند روستاهای استان را خودکفا کند.

سردار مسلمی یادآور شد: امید است که بسیج سازندگی با همان روحیه جهادی در عرصه‌های دیگر حوزه سازندگی نیز خلاقیت خود را روز به روز افزایش دهند.

*دهکده اقتصاد مقاومتی مصداق شعار ما می توانیم است

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری مدیرکل دادگستری استان مازندران نیز در این بازدید اظهار کرد: آنچه در این مجموعه دیدم می‌تواند مصداق شعار ما می‌توانیم باشد، چرا که از زمینی که مساحت زیادی هم ندارد استفاده خوبی صورت گرفته و هم اینکه توانستند انواع تولیدات اعم از محصولات کشاورزی، تولید آبزیان، پرورش انواع دام‌‌های سبک و سنگین و هم پرورش انواع ماکیان را در آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند الگویی باشد برای همه کسانی که علاقه دارند در زمینه اشتغال و تولید سرمایه‌گذاری کنند، افزود: با توجه به این طرح می‌توانند با سرمایه نسبتا اندک بهترین تولیدات را داشته باشند، اشتغال خوبی را هم ایجاد کنند و سرمایه خود را افزایش دهند.

مدیرکل دادگستری استان مازندران ادامه داد: دستگاه قضایی در اجرای سیاست و همچنین پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است از اینگونه برنامه‌ها حمایت جدی دارد و هر فردی در زمینه تولید و  اشتغال سرمایه‌گذاری کند قطعا مورد حمایت است.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری بیان کرد: همچنین چنانچه مزاحمتی یا ناامنی برای تولیدکننده ایجاد شود که نتواند به خوبی فعالیت کند قطعا دستگاه قضایی با آنها مقابله می‌کند و کسانی که در این زمینه دارای اختلافاتی باشند دستگاه قضایی به این پرونده‌ها با سرعت و دقت رسیدگی می‌کند که مشکلات حقوقی زودتر حل و فصل شود و بتوانند بدون دغدغه به فعالیت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه روستا نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد و جوانان ما در روستاها نباید با پدید شوم بیکاری و حتی مهاجرت به شهرها و استان‌های دیگر مواجه شوند، افزود: این طرح و مشابه آن که در استان در حال طراحی یا فعالیت هستند می‌تواند افراد را در روستای خود توانمند کنند تا بتوانند اشتغال درستی را ایجاد و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.

مدیرکل دادگستری استان مازندران یادآور شد: دستگاه قضا از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند و آن را به عنوان الگوی خوبی می‌داند که با حمایت و پشتیبانی از آنها می‌توان شاهد گسترش آن در استان مازندران و حتی در استان‌های دیگر باشیم.

*دهکده اقتصاد مقاومتی ظرفیت بسیار بزرگ و قابل توجه است

محمد کریمی دادستان مرکز مازندران نیز در حاشیه این بازدید این طرح را یک ظرفیت بسیار بزرگ و قابل توجه دانست و گفت: طرح دهکده اقتصاد مقادمتی به همت بسیج سازندگی سپاه کربلا در حوزه‌های مختلف اعم از دامپروری، پرورش پرندگان،کشاورزی و ... به صورت دانش بنیان ایجاد شده است.

وی افزود: این طرح که در چند منطقه دیگر استان نیز فعالیت می‌کنند ظرفیتی با اشتغال بسیار خوب است که می‌تواند ادامه پیدا کند.

دادستان مرکز مازندران بیان کرد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بر اساس تکلیفی که ریاست قوه قضاییه انجام داده، خود را مکلف می‌داند که از اینگونه طرح‌ها حمایت کند چون هدف اصلی این طرح‌ها توانمند سازی حوزه روستا و حمایت از دانش بنیان‌ها است.

کریمی ادامه داد: اگر مشکلات این طرح‌ها به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان منعکس شود ما بر خود فرض می‌دانیم که این موضوع رو مطرح کنیم و با رفع موانع شاهد افزایش اشتغال و رشد تولید در کشور باشیم.

وی گفت: به مجموعه سپاه کربلا احسنت و خداقوت می‌گوییم که ثابت کردند در حوزه بسیج سازندگی نیز مثل سایر عرصه‌ها خوش درخشیدند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418761

مهمترین اخبار ایران و جهان: