نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 09:28

ادعای نمایند کوهدشت در مجلس: وزارت نیرو تمایلی برای احداث سد معشوره نداشت‌

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه وزات نیرو در طول ۴۰ سال گذشته برای احداث سد معشوره کوتاهی کرده‌است، گفت: وزارت نیرو تمایلی برای احداث سد معشوره نداشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان رازی اظهار داشت: این بیمارستان در شروع به‌کار نمایندگی‌ام 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیشرفت این پروژه اکنون به 50 درصد رسیده‌است.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت در هنگام کلنگ‌زنی 160 تختخوابی بود، افزود: این بیمارستان با پیگیری‌های انجام‌شده و طبق مصوب وزارت بهداشت به 250 تختخواب ارتقا یافته‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: بیمارستان رازی کوهدشت طبق گفته دانشگاه علوم‌پزشکی فعال‌ترین پروژه لرستان است، هرچند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان باید تسریع شود.

وی با اشاره به پیگیری برای جذب اعتبارات بیمارستان رازی کوهدشت بیان کرد: 200 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای این پروژه در نظر گرفته شد و بنا شده‌است که 50 میلیارد تومان از این مقدار را وزارت بهداشت تأمین کند.

مبلغی با بیان اینکه وزارت علوم و سازمان برنامه‌وبودجه موظف هستند که اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور به بیمارستان رازی را تا پایان سال 1403 تأمین کنند، گفت: در حال پیگیری هستیم که اعتبار این پروژه افزایش یابد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به وضعیت بیمارستان رومشکان ابراز کرد: عملیات احداث این پروژه 164 تختخوابی پس از اخذ ماده 23 آغاز می‌شود.

آخرین وضعیت جاده کوهدشت، خرم‌آباد

مبلغی به وضعیت راه‌های روستایی و شهری در کوهدشت و رومشکان اشاره کرد و اظهار داشت: جاده‌هایی روستایی در طول سه سال اخیر به‌اندازه 40 سال گذشته در این شهرستان آسفالت، راه‌شکافی و زیرسازی شده‌است.

وی با بیان اینکه هشت کیلومتر از جاده کوهدشت، خرم‌آباد در دو سال گذشته زیرسازی شد و زیر بار ترافیک رفته‌است، افزود: 17 پل در این محدوده چنار باید احداث شود که 15 پل تاکنون ساخته‌ شده‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: 65 میلیارد تومان اعتبار برای باقی‌مانده جاده کوهدشت، خرم‌آباد در نظر گرفته شده‌است که بخشی از این اعتبار به جاده کوهدشت، زانوگه تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: سه‌راه بابازید به پل سیمره و جاده کوهدشت، زانوگه با کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور قرار نگرفته‌است، اما در تلاش هستیم که اعتباراتی به این پروژه‌ها تخصیص یابد.

مبلغی با اشاره به عقب‌ماندگی لرستان در وضعیت راه گفت: برخی از محورهای ارتباطی این استان بیش از 50 سال قدمت دارد و فقط در سال‌های اخیر تا حدودی تعریض شده‌است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت سد معشوره ابراز کرد: تخصیص آب این سد در زمان دولت احمدی‌نژاد 273 میلیون مترمکعب بود که در دولت روحانی به 50 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرد و با این مقدار اگر سد معشوره ساخته می‌شد ارزش کشاورزی نداشت.

کم‌کاری وزارت نیرو در احداث سد معشوره

مبلغی اظهار داشت: تخصیص آب سد معشوره با پیگیری‌های انجام‌شده از 50 میلیون مترمکعب به 185 میلیون مترمکعب افزایش یافته‌است و شهرهای هم‌جوار نیز از مزایای این سد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارتفاع سد معشوره 114 متر تا 120 متر است، افزود: یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب پشت سد معشوره جمع می‌شود و این حجم از خسارت سیل‌هایی مانند سیل 1398 پیشگیری می‌کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با تأکید به اینکه وزارت نیرو تمایلی برای احداث سد معشوره نداشته‌است، عنوان کرد: پیگیری‌های متعددی را برای راه‌اندازی این سد داشته‌ایم و از وزیر نیرو قول احداث سد معشوره را گرفته‌ایم.

وی با تأکید به اینکه احداث سد معشوره تنها راه نجات کوهدشت و رومشکان از بحران بی‌آبی است، بیان کرد: استفاده از آب‌های زیرزمینی احتمال فرونشست زمین را در این شهرستان‌ها شدت می‌دهد.

مبلغی با بیان اینکه وزات نیرو در طول 40 سال گذشته برای احداث سد معشوره کوتاهی کرده‌است، گفت: ترک‌فعل وزارت نیرو خیانت به مردم این شهرستان‌هاست.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به مزایای سد معشوره در رونق کشاورزی و تأمین آب ابراز کرد: آب شرب این شهرستان‌ها در سال‌های آینده چگونه تأمین می‌شود؟ این سد باید احداث شود تا مردم از بی‌آبی مهاجرت نکنند.

افتتاح ساختمان تصفیه‌خانه کوهدشت در بهمن‌ 1402

مبلغی با بیان اینکه فرازبند سد معشوره هم‌اکنون ساخته و تکمیل شده‌است، اظهار داشت: احداث این سد با کم‌کاری‌های وزارت نیرو ممکن است زمان‌بر باشد و ماده 23 این پروژه باید اخذ و اجرا شود.

وی افزود: 100 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه کوهدشت تخصیص یافته‌است و بنا شده‌است 110 میلیارد تومان دیگر نیز برای این پروژه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه ساختمان تصفیه‌خانه کوهدشت بهمن‌ماه 1402 افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم که اعتباراتی برای تکمیل و خریداری تجهیزات این پروژه تخصیص یابد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به جامعه بیان کرد: خبرنگاران منادیان آگاهی و مروج حقیقت‌جویی و حقیقت‌گویی هستند و باید صداقت، دقت، شفافیت و امانت‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مبلغی با بیان اینکه رعایت اخلاق رسانه‌ای با محوریت انصاف و تقوا رسالت خبرنگاران است، گفت: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم فداکاری خبرنگاران در آگاهی‌رسانی و بیان مطالبات مردم است.

انتهای پیام/‌644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1436561

مهمترین اخبار ایران و جهان: