نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 21:52

حمله اوکراین به زمین‌بازی کودکان در خرسون+ فیلم

سرپرست خرسون امروز از حمله نیروهای اوکراینی به زمین بازی کودکان در این شهر خبر داد و اعلام کرد که در این حادثه یک نفر کشته و یک تَن هم زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر سالدو» (Vladimir Saldo) سرپرست شهر خرسون امروز جمعه اعلام کرد: در نتیجه حمله نیروهای مسلح اوکراین به یک زمین بازی کودکان در این منطقه یک نفر کشته و یک تَن هم زخمی شد.

به گفته شهر خرسون، اعداد و علائم روی لاشه موشک های استفاده شده در این حمله به وضوح نشان می دهد که این موشک های بریتانیایی shadow storm هستند که در اختیار کی یف قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، در خبری مرتبط، حریق در جنگل های منطقه خرسون به دلیل گلوله باران اوکراین ایجاد شده و گرمای شدیدی در منطقه حاکم شده است.

آتش نشانان نیز به دلیل آبگرفتگی های موجود در بزرگراه پس از فاجعه نیروگاه برق آبی کاخوفکا دیگر قادر به رانندگی نیستند.

رسانه‌های روسیه و اوکراین چندی پیش اعلام کردند که نیروگاه برق‌ آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌ یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌ اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تامین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست».

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که حدود ۱۶ هزار منزل مسکونی در استان خرسون، در مناطق «سیل‌خیز» واقع شده و در معرض خطر قرار دارند. تاکنون ۸ هزار و ۸۵ نفر از مردم این منطقه تخلیه شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273661

مهمترین اخبار ایران و جهان: