نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 19:25

نماینده اتحادیه اروپا به کوزوو و صربستان می‌رود

نماینده ویژه اتحادیه اروپا به منظور کاهش تنش‌ها میان صربستان و کوزوو با مقامات دو طرف دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای گفتگو با مقامات صربستان و کوزوو راهی منطقه شد.

«پیتر استانو» سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که «میروسلاو لایچاک» نماینده ویژه اتحادیه اروپا به منظور گفتگوی با مقامات بلگراد و پریشتینا با هدف کاهش تنش ها راهی منطقه شده است. «گابریل اسکوبار» معاون دستیار وزیر آمریکا، وی را در این سفر همراهی می‌کند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در حال حاضر در این منطقه به سر می برد. لایچاک به همراه معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور بالکان غربی امروز به پریشتینا و فردا به بلگراد خواهد رفت.

سخنگوی اتحادیه اروپا در نشستی اعلام کرد: صربستان و کوزوو فوراً باید تنش‌ها را کاهش دهند و در جهت مسیرهای با ثبات گام بردارند.

استانو تاکید کرد: اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا شرایط دیدار بین «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان و «آلبین کورتی» نخست وزیر کوزوو فراهم کند.

پس از آنکه اکثر صرب های ساکن کوزوو انتخابات در ۴ شهر این منطقه را تحریم کردند، ناآرامی ها در این منطقه شروع شد.

مشارکت در این انتخابات تنها ۳.۴۷ درصد بود و صربستانی ها اعلام کرده بودند که زیر دست شهرداری آلبانیایی تبار که نماینده منافع آنها نیست، کار نکرده و رای هم نخواهند داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1263717

مهمترین اخبار ایران و جهان: