نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:29

برگزاری مرحله عملی نخستین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌ها

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مرحله عملی نخستین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مهارت‌های هنری با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه و تعالی رشته‌های شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش از اولویت‌های آموزش و پرورش است زمینه سازی برای پرورش استعدادها و خلاقیت‌های هنرجویان در این رشته‌های تحصیلی از ضروریات تلقی می‌شود.

صفری گفت: یکی از اهداف این جشنواره آفرینش آثار هنری مطلوب در عرصه رقابت‌های هنری و عملی توسط هنرجویان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: معرفی توانمندی‌های هنرجویان برای دیگر دانش آموزان یکی از اهداف مهمی است که در این جشنواره بدان پرداخت خواهد شد.

محمود مشکی با تاکید بر ایجاد انگیزه رقابت در هنرجویان به منظور معرفی توانمندی‌های هنری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش ایجاد فضا برای رقابت سازنده در میان هنرجویان برای بروز خلاقیت و ایده‌های نو در آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش که بدون شک برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در این راستاست.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل نیز با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: طراحی با ذغال، طراحی با مداد، طراحی پوستر، عکاسی بدون تکنیک و با تکنیک و دوخت مانتو سنتی از جمله زمینه‌هایی است که هنرآموزان در مرحله اول این جشنواره در آن‌ها مشارکت داشتند.

محمد پیرقلی کیوی افزود: در مرحله اول ۳۰۹ اثر از نواحی و مناطق ارسال شده بود که پس از داوری تعداد ۲۸ اثر به مرحله دوم راه یافتند.

وی تصریح کرد: مرحله دوم و نهایی این جشنواره در ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی هنرستان مبتکران و با حضور ۱۰ داور برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202561

مهمترین اخبار ایران و جهان: