نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:25

بهم‌ریختگی ابرقدرت‌ها از دفاع مقدس ایران است

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان، بهم‌ریختگی در قدرت ابرقدرت‌های جهان را حاصل دفاع مقدس ملت ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سردار مهدی ظفری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و رونمایی کتاب زندگینامه شهید علینعلی بی‌ادعایی را خصلت شهدا دانست و اظهار کرد: شهدا با خلوص نیت برای خدا جان خود را فدا کردند و عزت و سرافرازی را به ملت ایران دادند.

وی با بیان اینکه روایت جنگ از نگاه‌ها و به شیوه‌های مختلف چون تاکتیکی، راهبردی، عملیاتی و استراتژیکی است بیان کرد: صدام با کمک قدرت‌ها جنگ بزرگی را علیه ملت ایران آغاز کرد.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به واهمه دشمن از انقلاب افزود: با یک نگاه اجتماعی در عرصه سیاسی به انقلاب می‌بینیم این رویداد یک زلزله ژئوپولیتکی فکری و اندیشه‌ای در زمان خود بود که توانست اندیشه‌ها و راهبردها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر آشناسازی نسل نوجوان و جوان با واژه‌های جنگ سرد و انواع قدرت گفت: انقلاب اسلامی در دوره جنگ سرد یعنی تقسیم دنیا بین دو ابرقدرت شرق و غرب «آمریکا و شوروی» شکل گرفت.

ظفری تاکید کرد: جنگ تحمیلی بزرگترین واکنش جهانی و اولین واکنش نظام‌یافته‌ قدرت‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی نوپا بود زیرا آنها می‌خواستند از رشد انقلاب که می‌توانست دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد، جلوگیری کنند.

وی گفت: زمانی که از دفاع مقدس سخن به میان می‌آید تصور برخی بر این است می‌خواهیم از جنگی که اتفاق افتاده حرف بزنیم حال اینکه بین جنگ و دفاع فرق است و انگیزه‌ها هم متفاوت است به همین دلیل امام راحل رزمندگان را هدایت می‌کنند به مراقبت و اینکه دفاع برای رضای خدا باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر مطالعه تغییرات حاصل از دفاع مقدس گفت: به وجود آمدن زنجیره‌ای سیستمی در تغییرات منطقه و جهان حاصل دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه اگر معرفت‌های دفاع مقدس در زندگی فردی و اجتماعی جامعه ما حاکم شود نباید خیلی از مشکلات را داشته باشیم افزود: نیاز به بازخوانی هشت سال دفاع مقدس داریم که باید مورد توجه و نظر همه قرار گیرد.

ظفری با تاکید بر شناخت دشمن و بررسی علت آسیب‌های جامعه بیان کرد: زمانی که خورشید اسلام ناب و ولایی طلوع کرده، باید به لطف و کرم خداوند امیدوار باشیم 

در ادامه این برنامه گفت‌و شنودی کوتاه با نویسنده "زمانی برای عاشقی" و همسر شهید عینعلی انجام شد، سپس کتاب زمانی برای عاشقی توسط مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس همدان، فرماندار تویسرکان و مادر شهید عینعلی تنی چند از مسوولان رونمایی شد و همچنین از نویسنده، مادر و همسر این شهید هم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235861

مهمترین اخبار ایران و جهان: